PDA

Vis full versjon : lesjøfors 740 stv / sedan ?



Steffen740
22/01/10, 21:24
Hei.

Bare et kjapt spørsmål anngående lesjøfors senkesettet til 740.

Er det forskjell på det til stv. og sedan ?
Isåfall hva..

Mvh

andreas y.
22/01/10, 21:31
stv.fjørene er stivere

Steffen740
22/01/10, 21:45
ja, regnet med det. Er det mye da? Går det ann på en stv, eller blir det alt for stivt?

TeamBørnOut
22/01/10, 21:52
Lesjöfors gjør ikke bilen stivere men lavere (bittelitt stivere. men de skal nesten ikke gjøre forskjell).
fjører til stv er for stv.
sedan er til sedan.
bilen blir hengende i ræva med sedan settet. men det fungerer forran.
bak så er det beste å billigste alternativet forsterka fjører til 145 245. blir riktig i forhold til bilens tyngde også :)

Steffen740
22/01/10, 22:02
Ok. Lurte fordi en "nabo" som selger fjører til stv. billig.
Og de skal kappes 1 runde forran.
Vil ikke dette funke på min sedan mener du ? Har troa jeg men :D

Autotech
22/01/10, 22:09
Blir akkurat på passe å kabbe 2 runder framme på lesjøfors.

TeamBørnOut
22/01/10, 22:10
Går det ann på en stv

Trodde du skulle ha det på en stv :)
får du det billig så er det jo sikkert bare å kjøpe :)
skal du ha den litt stivere bak (de er veldig myke..) så er det som sagt forsterka biltema fjører til 145 og 245 som gjelder bak :)

Noddiii
22/01/10, 22:37
så hvis jeg setter stv bakfjører på sedanen min blir den høyere bak?:) min er litt lav bak i forhold til foran så kunne evt gjort det.. men forsterke biltema fjører hvordan gjør du det evt?

TeamBørnOut
22/01/10, 22:40
Den blir litt høyere da ja. lesjøfors til 940 sedan er jo tragisk. ser jo ut som om man har pakka bilen full til ferietur..
biltema fjørene bare monterer du rett på. kanskje lurt å kappe en runde hvis du vil ha den litt lav. men poenget med 145 og 245 forsterka greiene er at de litt mer tilpassa bilens tyngde hvis man skal kjøre litt sportslig :)

Noddiii
22/01/10, 22:52
så biltema har en egen forsterka utgave? da blir det å handle det til uka da =>

TeamBørnOut
22/01/10, 22:53
campingvogn fjører :D men husk å velge til 245 . IKKE 945 / 745. de er mykere

Noddiii
22/01/10, 22:54
fett, du har ikke et delnr?;)

TeamBørnOut
22/01/10, 22:59
Den nye norske biltema hjemmesiden er jo helt på tryne. forklarer jo ikke en dritt...
67-311 er hvertfall delenret :)

Christian
22/01/10, 23:35
Den nye norske biltema hjemmesiden er jo helt på tryne. forklarer jo ikke en dritt...
67-311 er hvertfall delenret :)

Også er det ikke noen "gamle siden her" knapp heller! :(

Noddiii
22/01/10, 23:39
hehe kanon :D er en grunn til at jeg spurte :P

Steffen740
22/01/10, 23:54
Trodde du skulle ha det på en stv :)
får du det billig så er det jo sikkert bare å kjøpe :)

ah, gikk litt fort i svingene der ja :rolleyes: min feil.

Hvor må man får å få disse godkjent ? Kan man få godkjenne de på Eu kontroll(verksted), eller MÅ man biltilsynet ?
Er det verd bryet, eller er det like greit å bare legge tuv papirene i hanskerommet?:D

TeamBørnOut
23/01/10, 00:01
aldri godkjent en dritt i mitt liv :P kom nesten ikke opp på bukken til biltilsynet å det eneste de sa " sånn går det når dere skal ha så jævlig lave biler" :P
folk som tar eu kontoll rundt her sier ikke no på fjører så lenge det er forsvarlig(ikke detter ut etc) så har aldri brydd meg noe om sånt.

Kodja
23/01/10, 09:49
har kjørt et år med lesjøfors stv fjærer på 740 sedan. det blir perfekt høyde om du har en del stereovekt som jeg hadde. kom akkurat i vater bilen med originale ukappa senkefjærer og lesjøfors stv senkefjærer bak.
dog finnes det lesjøfors HD(heavy duty) fjærer som du å kan sette på bak, dette blir da samme som å jekke opp bilen bak :p den peker rett på skrå framover hehe litt moro, pinne stivt å full spøling i og med at bilen ikke fjærer i det heletatt, men gyselig stygt å se på, helt rart!

Soulair
23/01/10, 18:28
ah, gikk litt fort i svingene der ja :rolleyes: min feil.

Hvor må man får å få disse godkjent ? Kan man få godkjenne de på Eu kontroll(verksted), eller MÅ man biltilsynet ?
Er det verd bryet, eller er det like greit å bare legge tuv papirene i hanskerommet?:D

Jeg hadde nylig 740n inne til godkjenning og fikk mangellapp på senkesettet. Men det var bare å "hoste opp noen TUV-papirer" sa kontrolløren så var det greit. Trengte ikke å ha dette skrevet i vognkortet

Joakim-G_R
23/01/10, 19:53
Jeg hadde nylig 740n inne til godkjenning og fikk mangellapp på senkesettet. Men det var bare å "hoste opp noen TUV-papirer" sa kontrolløren så var det greit. Trengte ikke å ha dette skrevet i vognkortet

For statens vegvesen ved en evt teknisk kontroll, SKAL dette stå i vognkortet. EU-kontrollører som ikke krever det, er faktisk da useriøse, og følger ikke lover og regler som de er pliktet til å gjøre, om man skal pirke unødvendig mye.

volvo740tic
26/01/10, 19:24
jeg kjøpte lesjøfors til stasjonsvogn, jeg bruker dem på sedan, synes det funker greit jeg..

Steffen740
26/01/10, 20:27
Høres bra ut ! :D Fikk fjærene mine i går jeg. Så blir vell montering engang, vente til litt snø har dratt kanskje.

MEN lurer på om noen gidder å legge ut/ kan gi meg link til PDF-fil med TÜV papirene ?? :confused: Lesjöfors til 740 sedan.

mvh

volvo740tic
26/01/10, 20:53
det eneste er at om du kjøper til stasjonsvogn så tåler dem mer, så dem senker ikke sedan så mye som stv, men bilen siger ned litt mer etter du har kjørt litt med det:)

volvo740tic
26/01/10, 20:59
Høres bra ut ! :D Fikk fjærene mine i går jeg. Så blir vell montering engang, vente til litt snø har dratt kanskje.

MEN lurer på om noen gidder å legge ut/ kan gi meg link til PDF-fil med TÜV papirene ?? :confused: Lesjöfors til 740 sedan.

mvh

alle senkesett har egne nr på fjærene. du må skaffe deg tuv papirer som har det nr. er ikke bare å få tak i noen papirer mer desverre.

volvo740tic
26/01/10, 21:04
på de fjærene du har fått nå så står det nok noe nr. det må stemme over ens med tuv papirer ellers får du det ikke godkjent

TeamBørnOut
26/01/10, 21:22
Dette løser man ved å printe ut de nrene som står i papirene på noe gjennomsiktig (som taip) og taiper på fjørene :)

Steffen740
26/01/10, 21:22
Ah, takk for svar;)

Men var veldig vanskelig å se det nummeret :eek: Enda de er helt nye i org emballasje.(altså ikke slitt bort noe).
Det står i Grønt på svart, og står så skjevt på bakfjærene at man må lese første halvdele av nummeret på den ene og siste halvdel på den andre.. Såvidt jeg klarer å tyde det uansett.. Skjønner ikke hvordan de skal klare å lese det etter de er montert på bilen, og kanskje blitt litt skitten på veien..

Men siden de er til stasjonsvogn får jeg de sikkert ikke godkjent på min sedan uansett? (Har TÜV papirene med rett nummer nå btw;))

volvo740tic
26/01/10, 21:27
jeg EU godkjente bilen min. men dem sa ikke noe på senkesett, det sto ikke i vognkortet heller.

volvo740tic
27/01/10, 19:51
Ah, takk for svar;)

Men var veldig vanskelig å se det nummeret :eek: Enda de er helt nye i org emballasje.(altså ikke slitt bort noe).
Det står i Grønt på svart, og står så skjevt på bakfjærene at man må lese første halvdele av nummeret på den ene og siste halvdel på den andre.. Såvidt jeg klarer å tyde det uansett.. Skjønner ikke hvordan de skal klare å lese det etter de er montert på bilen, og kanskje blitt litt skitten på veien..

Men siden de er til stasjonsvogn får jeg de sikkert ikke godkjent på min sedan uansett? (Har TÜV papirene med rett nummer nå btw;))

får godkjent det uansett:) bare du har papirer:P

Steffen740
27/01/10, 21:43
får godkjent det uansett:) bare du har papirer:P

nice:rolleyes:

Har litt lyst å få det i vognkortet:
Skal på EU snart. Bare å sette på fjærene og ta med tuv papirene og dra på bilverkstedet? Kan de få ordnet så jeg får det i vognkortet ?

A.Finstad
28/01/10, 00:10
må på BT for å få ting i vognkortet!

volvo740tic
30/01/10, 19:39
trenger ikke få det inn i vognkortet før du eventuelt blir stoppet da:P

andreas y.
30/01/10, 20:08
er no veldig greit å ha alt i orden hvis du kræsjer

volvo740tic
30/01/10, 20:09
ja det er sant. kan få ett stort problem om det skjer noe å du ikkehar oppgitt at det er senking å sånn da. men er da ikke noe stress å godkjenne det på BT heller da:)