PDA

Vis full versjon : Motorvarmer til vintern..



bomo1709
26/10/10, 15:01
Har motorvarmer på 945en min.

Men tror ikke den fungerer som den skal, kabelen som plugges i hadde kortslutning i seg. Så sikring inne i huset gikk.
Fikset kabelen, og plugget den i bilen igjen.

Ventet en stund, men den hadde ingen funksjon.

Kan det være at motorvarmeren i bilen har gått fyken grunnet kortslutningen?

Er det noen sikring på dette?

Takk for svar :-)

ChrML
26/10/10, 18:44
Nei, motorvarmeren har ikke gått istykker grunnet kortslutningen hvis kortslutningen var i kabelen/pluggen. Det er umulig.

Veit ikke åssen motorvarmeren vanligvis er koblet i bilen, om det er direkte eller via noe bryter eller slikt. Sikkert direkte. Hvertfall, sjekk det. Og så kan du bare ohme kabelen for å se om det er noe motstand i varmeelementet eller om det er brudd.

boman
26/10/10, 18:51
Hvordan vet du at motorvarmeren ikke hadde noen funksjon?

flarssen
26/10/10, 19:15
Normalt ingen sikring, nei.
Har akkurat montert original blokkvarmer (som egenlig er fra Calix), kjøpt hos Volvo av forrige eier. Her er det plugg på selve varmeren og en låsehylse på koblingen. Er to koblinger til av samme sort langs kabelen, så du kan sjekke om du har slike. Ta i såfall av den på blokkvarmeren og sjekk om det er forbindelse gjennom selve varmeelementet.

bomo1709
27/10/10, 09:37
Okei, skal måle litt og sjekke om det er brudd noe sted.

Går da utifra at det skal bli litt lunk på blokka med motorvarmer, min var helt kald, selv etter 5 timer....

Skal også sjekke om det er forbindelse gjennom varmeelementet.

Takk for svar !!! :)

boman
27/10/10, 15:02
Ja, men tror ikke du ser noen stor forskjell på temp måleren (på min gjør jeg ihvertfall ikke det, mulig det er noe som ikke er som det skal hos meg da).

Ollimo
27/10/10, 15:31
På min merker jeg at blokka blir varm ganske fort, snakker om ca 20 min kanskje. Men tempmåleren står helt i bånn:p

The Rev
27/10/10, 15:37
På min merker jeg at blokka blir varm ganske fort, snakker om ca 20 min kanskje. Men tempmåleren står helt i bånn:p

ska med motorvarmar når du ha 13c? :P

boman
27/10/10, 15:40
ska med motorvarmar når du ha 13c? :P

Ta vare på motoren? Få raskere varme i kupeen? (Og i disse miljøtider.. Spare miljøet.. haha)

The Rev
27/10/10, 15:53
Ta vare på motoren? Få raskere varme i kupeen? (Og i disse miljøtider.. Spare miljøet.. haha)

hehe ja :)

Ollimo
27/10/10, 23:30
ska med motorvarmar når du ha 13c? :P

lol. .