PDA

Vis full versjon : Volvo guard alarm II, låser igjen men ikke opp



Erik 850
26/10/10, 00:01
Har hatt et problem egentlig siden jeg kjøpte bilen i mai 2009 med at jeg kan fint låse bilen med fjernkontrollen inntil 4-5 meter fra bilen.
Når jeg skal låse opp må jeg ta kontrollen nesten helt inn på karosseriet, men da skrur den bare av alarmen og jeg må låse opp med nøkkelen.
Hvis jeg låser den opp innen 5-10 sekunder etter at jeg har låst den fungerer den slik den skal.

Men brått på fredag fungerte det ordentlig, den hadde fått mye lengre rekkevidde (inntil 10 meter, testet) og den låste både opp og igjen som den skal.
Men i går kveld var den tilbake til det gamle, helt inn til karosseriet også låse opp med nøkkelen.

Prøvde å omprogrammere låsedåsa nå i kveld, skru av og på 5 ganger osv., men dette hadde ingen effekt.

Noen som vet hvordan dette kan fikses? Batteriet i dåsa er helt nytt.
Ble vandt med at det fungerte ordentlig nå i helga, så er stress å måtte styre med å ta dåsa helt inn til bilen :P

Lightyear
26/10/10, 08:54
Jeg har tidvis litt problemer med at låssylinderen på bakluka er treg. Men dette gjør at bilen låser opp alle fire dører men ikke luka. Og når jeg skal låse bilen igjen så setter den bare på alarmen mens låsene på dørene blir stående ulåst :eek: Blir litt omvendt av ditt problem siden den alltid låser opp men noen ganger ikke igjen.
Men det kan jo være en idè å gå over alle låser/drivere rundt bilen for å se om det kan være en treg lås eller defekt driver.
Hvis jeg smører opp låsen på bakluka så fungerer den bra en stund, har ikke tatt meg tid til å åpne døra og se på lås/driver ennå desverre.

A

Erik 850
26/10/10, 10:16
Har prøvd låsene på fremdørene og bagasjen. Kan ikke merke noen slags treghet verken ved bruk av nøkkel, eller fjernkontrollen.

Og har lest litt rundt og sett at noen har nogenlunde samme problem, men da var det at den prøvde å låse dørene på nytt. Man kunne se beveglse i låsepinnen at den prøvde å gå nedover.

Men på min er det ikke noe slik. Eneste "symptomet" er at rekkevidden går drastisk ned og den skrur bare av alarmen.

Lightyear
26/10/10, 10:47
Kan nesten høres ut som om det ikke er nok spenning til å få driverne til å låse, men det er jo ikke problemet for jeg regner med at du ville merket det når du skal starte bilen ;)
Den låser greit opp og igjen alle dører når du setter nøkkel i døra og gjør det 'manuelt'?
På min så kjenner man godt at sylindern på bakluka er treg.

A

Erik 850
26/10/10, 10:56
Kan godt måle spenninga når jeg kommer hjem etterpå, men tviler på at spenninga er dårlig :P

Kan godt trippelsjekke det med låsen når jeg kommer hjem, men er 99,9% sikker på at det ikke er noen treghet i låsene.

Kan det ha noe med alarmen å gjøre?
Når den fungerte ordentlig i helgen så lyste alarm-dioden i ca. 3-4 sekunder etter at dørene ble låst. Nå begynner den bare å blinke som vanlig med en gang.

Lightyear
26/10/10, 11:00
Kan jo være noe feil på alarmen, jeg kan ikke nok om bilalarmer til å svare på det.
På min så lyser dioden lenge når du låser opp første gangen etter at alarmen har gått, at den lyser lenger når du låser kan jo kanskje være en feilkode :confused:

A

Erik 850
26/10/10, 11:04
Får kanskje børne en tur innom Volvo da, så kan de finne ut av det.
Men den lyste jo da den fungerte, nå lyser den ikke lenge.

Kan man lese feilkoder fra alarmen på samme måte som fra ABS-systemet?