PDA

Vis full versjon : Forskjell på Instrument VDO i 740



Lundberg Performance
25/10/10, 20:58
Har et instrument som ikke er helt godt.. fikk tak i ett nytt et, men nå viker bensinmåleren omvendt, altså viser tom tank når den er full. og Vanntemp virker kun når tenningen er på, og ikke når motoren starter..

har loddet over alle pungter på instrumetet og sjekket alle jordinger.

ble det produsert flere typer instumeter til 740 fra vdo?

jan_m
25/10/10, 22:32
skuke tru det er vel kun vdo og japan panelet? eller kan det ha kommet flere versjoner? e1.1 e1.2 etc?

asdf
25/10/10, 22:57
Det finnes iallefall 2 typer vdo instrumenter til 7-serien. Det går et skille i modellåret 88/89, de før dette har 3pins tilkobling til speedometeret, og de etter (88b) har 4pins. Dette pga at lh2.4 trenger hastighetssignal.

Min 740 har 88b typen, men jeg har brukt bensinmålere og tempmålere fra gamlere vdo-instrumenter uten noen problemer. Selvsagt med 88b printplate. Prøver du å koble til gamletypen vdo i en 88b bil vil du få en del finurlige feil. Gjerne varsellamper som lyser litt i hytt og gevær.

*edit: jeg er forøvrig på mitt tredje instrumentpanel nå. Og her ramler speedometernåla bort titt og ofte, men hastighetssignalet til hjernen virker fortsatt.

Lundberg Performance
26/10/10, 14:42
Det finnes iallefall 2 typer vdo instrumenter til 7-serien. Det går et skille i modellåret 88/89, de før dette har 3pins tilkobling til speedometeret, og de etter (88b) har 4pins. Dette pga at lh2.4 trenger hastighetssignal.

Min 740 har 88b typen, men jeg har brukt bensinmålere og tempmålere fra gamlere vdo-instrumenter uten noen problemer. Selvsagt med 88b printplate. Prøver du å koble til gamletypen vdo i en 88b bil vil du få en del finurlige feil. Gjerne varsellamper som lyser litt i hytt og gevær.

*edit: jeg er forøvrig på mitt tredje instrumentpanel nå. Og her ramler speedometernåla bort titt og ofte, men hastighetssignalet til hjernen virker fortsatt.
er 89 mod jeg har.. alle kontakter passer på ny speedohus..