PDA

Vis full versjon : Ryggelysa funker ikke på 940 94 mod



bygdeguten
25/10/10, 20:26
Har ikke ryggelys på 940n min hva kan være galt?, noen som vet hvorfor parklysa mine ikke funker? ossen parklys skal være der?

boman
25/10/10, 20:40
Hei og velkommen til VCCN!
Det høres ut som at ryggelysbryteren din har tatt kvelden. Den ser du lett ifra undersiden av bilen, bare følg kablene som går ved spakestellet og til girkassa. Når du finner den kan du ohm'e den for å se om den gir 0ohm når bilen står i revers og mange ohm når bilen ikke står i revers ;)

Er det parklysa dine foran som ikke funker? Eller park/kjørelys bak? Har du sjekka sikringene? :)

bygdeguten
25/10/10, 20:44
skal få bilen på bukk så får sjekke det da. tusen hjertlig takk :) de forann ja. men ossen type pærer er det?

boman
25/10/10, 21:01
Mener å huske det er BA15s 5w ;)
Kan begge pærene ha gått?

bygdeguten
25/10/10, 21:18
var det jeg trudde.men har jo ikke sjekka sikringer. så kan være det å :)

boman
25/10/10, 21:41
Ja, men mener å huske at det er en sikring til høyre og en til venstre som også har noe mer på seg, så tror det er mere som ikke hadde funka om begge sikringene hadde gått (men det er kanskje mer som ikke funker?) ;)

bygdeguten
25/10/10, 21:51
nei :) bare ryggelysa å parklysa, så er det et bremselys. men det er fordi jeg mangler den plastgreia til å sette pæra i ;) vet du hvor jeg får tak i sånne plastgreier?

boman
26/10/10, 05:18
En høgger eller en Volvo forhandler (selv om jeg vil tro den koster gull og grønne skoger) eller på Kjøp og salg delen av forumet! :)