PDA

Vis full versjon : Skaffe delere til fremlykt (940)



regeli
25/10/10, 19:56
Har nettopp montert et "halveis" defekt hjemmesnekret Xenon lyskitt på min 940.
Har bestilt glass til lyktene, så da lyser de som nye etterpå uansett.

Men, noen deler manglet og lurer på hvor jeg kan skaffe dem.

Det er begge plastdeksel og holderene jeg er på jakt etter.

Bilde fra Haynes boka: http://i54.tinypic.com/2dv97iq.jpg

Hver av lyktene har en H4 pære og to H3. Hvilke av de H3 pærene er fjernlys eller tåkelys. Har en rød og en hvit kabel til hver av pærene.

Kanskje dumt spørsmål, men det er jo derfor vi har forum :p

Solbekk
25/10/10, 20:05
Det finnes ingen dumme spørsmål, kun dumme svar sa min lærer en gang.:p
Øvre er fjernlys og nedre er tåkelys.
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror røde var til tåkelys og hvite til fjernlys. Det skader ikke såvidt jeg vet å bytte om for å prøve å se hva som lyser :)

Forresten, ut av nysjerrighet. Hvorfor fjerne senkingen på 940'in? Jeg har akkurat fått godkjent min senk som er 40/40 og er knall fornøyd med både komfort og kjøreegenskaper :O

regeli
25/10/10, 20:11
Hehe, da er det koblet rett slik som jeg trodde.
Var bare sunn fornuft :)

For lete etter de plastdekslene litt og holderene:mad:

regeli
25/10/10, 20:12
Det finnes ingen dumme spørsmål, kun dumme svar sa min lærer en gang.:p
Øvre er fjernlys og nedre er tåkelys.
Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror røde var til tåkelys og hvite til fjernlys. Det skader ikke såvidt jeg vet å bytte om for å prøve å se hva som lyser :)

Forresten, ut av nysjerrighet. Hvorfor fjerne senkingen på 940'in? Jeg har akkurat fått godkjent min senk som er 40/40 og er knall fornøyd med både komfort og kjøreegenskaper :O

Hvilke senkesett har du montert?

Hos meg er det 15" vinterhjul på og 18" på sommer. Resultat av det er slitt tannstag og ytre styreledd :(
Føler at hele bilen er stiv og man blir mørbanket etter en times kjøring her på jærveien.

Solbekk
26/10/10, 19:12
Lesjöfors 40/40 senkesett, kjører 195/65 15" sommer og vinter sammen med nye støtdempere. Merket at bilen ble stivere ja, men det var jo forsåvidt noe av ønsket når jeg monterte de. Bilen var jo som en kano på atlanterhavet.

regeli
26/10/10, 20:07
Hehe, ok!
Har uansett bestilt stabstag :)

bomo1709
27/10/10, 11:40
Disse plastdekslene har de sikkert på bilia, ring og sjekk med dem.. (:

regeli
27/10/10, 11:59
Disse plastdekslene har de sikkert på bilia, ring og sjekk med dem.. (:

Ja, 700kr for noen plastdeksler :)

Skroteren har og sikkert....

Kalsn
27/10/10, 16:03
Ja, 700kr for noen plastdeksler :)

Skroteren har og sikkert....
har 2 dårlige rykter liggende jeg , va var det du trengte sa du?

EDIT: LYKTER :)

Martin.S
27/10/10, 16:09
Har to komplette lykter i reserve, som jeg kan ta av om du ikke finner noe:)

regeli
27/10/10, 16:16
Har to komplette lykter i reserve, som jeg kan ta av om du ikke finner noe:)

De to som heter "plastholje" på bilde i første post:o
Uansett, så fikk jeg glass til lyktene og pakning fra Bilia, da de var noe slitt.

regeli
30/10/10, 16:30
Lesjöfors 40/40 senkesett, kjører 195/65 15" sommer og vinter sammen med nye støtdempere. Merket at bilen ble stivere ja, men det var jo forsåvidt noe av ønsket når jeg monterte de. Bilen var jo som en kano på atlanterhavet.

Monterte de nye Bilstein B4 og Lesfjørs i dag, fikk meg en real overraskelse.
Kappet fjører fremme, de nye fjørene framme var over dobbel så lang som den som var på, skremmendes!

Gummiforing til støtdempere/fjører oppe framme var oppspist pga. fjør har gnisset og ødelagt det meste. De som har jobbet på med disse fjørene har ikke hadt peiling og total amatører. Nå er jeg selv ikke mekaniniker, men han som var med meg var i harnisk. Fjørene kunne flyttes 10cm opp og ned framme når bilen var på luftebukk.

Det verste av alt er at bilen var hos en tilstandssjekk hos Bilia på Forus på fredag og det var ingen anmerkninger på dette. Skal kreve reklamasjon.

Legger opp bilde hvordan det såg ut på bloggen min når jeg får en bedre nettlinje.

Senkesett er ikke sikkert så galt, men de som kapper fjører skulle fått kappet de edle delene om det var opp til meg. Etter prøvetur med bil er jeg kjempefornøyd, krenger ikke mye og komforten var 100 ganger bedre.

Solbekk
31/10/10, 01:22
Senkesett er bra, kapping, ikke fult så bra.