PDA

Vis full versjon : Kjøre med KN-filter på vinteren



jtand
25/10/10, 15:00
Forrige eier av min 144 med B20 motor sa at jeg måtte skifte til originalt luftfilter før vinteren. Han begrunnet det ikke med noe spesielt. Kanskje dere kan forklare hvorfor? Kan man kjøre med åpent KN-filter på vinteren?

http://forum.vccn.no/

ChrML
25/10/10, 15:02
Det største problemet med åpne luftfilter om vinteren er at det fryser lett. Samler seg fort is og dritt på innsiden. Men med den plasseringen er det hvertfall ikke mangel på at den suger varmluft, så hvis du ikke bare småkjører så bør ikke det bli noe problem.

jtand
25/10/10, 15:06
Tror jeg bare lar det stå jeg :)

Refinement!
25/10/10, 21:16
Monter på et filter som suger kald luft og jeg kan garantere deg minst ti hester ekstra på den motoren:cool:

ChrML
25/10/10, 21:18
Monter på et filter som suger kald luft og jeg kan garantere deg minst ti hester ekstra på den motoren:cool:
Haha, ja :p. Er jo ikke akkurat ideellt at innsuget/forgasser ligger midt i varmen til eksosen eller, men når man ikke har OHC så må man jo ha plass til pushrodene. :)

jtand
25/10/10, 22:27
Kanskje man mekker seg et forlengingsrør da. Eller finnes det å få kjøpt bolt-on?

Bjørseth Racing
26/10/10, 00:49
Har kjørt med åpent filter i alle år og det går helt fint. Man kan merke at motoren får litt mye vann innimellom, men det har aldri vært noe problem for meg!!