PDA

Vis full versjon : Slakk i håndbrekk



runepv50
25/10/10, 10:30
På min V70 2006 med automat oppstår følgende:

Jeg parkerer bilen og setter håndbrekket på før jeg slipper bremsen og setter bilen i P, når jeg da slipper bremsen så flytter bilen seg litt slik at det er girkassen som holder bilen. Hvis jeg parkerer i en bakke så må jeg alltid sette bilen i N og sette håndbrekket på, slik at den får rulle noen cm før jeg setter den i P.

Noen som har det slik på sin V70? Er det slakk noen sted? Hva kan jeg gjøre?

cortinaterje
25/10/10, 18:07
Sånn er min også. 2002 V70 D5
Mener det skal være slik.

RoJo
26/10/10, 15:23
Både V70`en og XC70`en min var slik, bra du tar hensyn til det når du parkerer :)

MadAss
26/10/10, 17:17
Pga at det er håndbremsesko som blir brukt, så blir det en liten bevegelse i skoene før de låser mot trommelen.

aarnes
26/10/10, 20:45
for å kapre tråden din litt, jeg har samme problem på min S60.
og hadde det på V70en også. tydeligvis en svakhet.

Jeg byttet alt rundtom for 1 år siden, har kjørt bilen ca 8000km siden da, men alikevel like forbanna dårlig.

Black Edition
26/10/10, 22:07
Måten håndbremsen er designet på virker på meg som noe "skrøpelig",og det forundrer ikke at bilen beveger seg bittelitt etter at hånbrekket er trukket til.
Kjøpte bilen med handbrems ute av funksjon,men fikk med nye bremsesko og monteringsdetaljer som jeg skulle sette på selv. Endte opp med å måtte kjøpe bremseskjoldet også,da festepunktet for disse bremseskoene var ødelagt.
Ikke imponert over denne løsningen.

morrun
26/10/10, 23:21
Interessant å lese. Akkurat slik er min 2001 s60 automat også. Slike triks som er beskrevet over: først i neutral, så brekket på, så i park, er ikke noe problem å huske for meg, men noe drit når det er flere brukere på bilen. Greit å lese at det er slik de er (selv om det er galt at de er konstruert slik).

Mvh. Morten