PDA

Vis full versjon : Lys i knappene på dashbord?



jacobsen
24/10/10, 23:40
HEsann, Er det ikke lys i f.eks klimaanlegg-systemet? Løstna lysbetjeningspanelet her en dag (venstre for rattet) og der la det klart med pæreholder til ei lita pære. Satte i pære, men var ikke lys i den?
Noen som veit? :)

boman
25/10/10, 17:27
Har du lys i noen instrumenter i det hele tatt? Til venstre for rattet er det antageligvis 2 pærer, en som skal lyse hele tiden (som skal stå over lysbryteren) og en som dimmer og skrur seg av med det andre (som står over de 4 bryterne/plassene).

Sikker på at pæra du satte i var hel? ;)

jensen
25/10/10, 17:29
Har du sjekket at dimmeren er ikke dimmet helt ned?

har du lys i speedometeret?

jacobsen
25/10/10, 21:27
Har lys i speedoet ja, men hender seg den lyser maks av og til. Et lite kakk hjelper ;)
Prøvde med mange forskjellige pærer, men får plukke fram multimeteret en dag :)

Jeg har forresten gamletypen dash. Året før 940-dashen kom altså

jensen
25/10/10, 22:25
ok :) du får måle etter om du har strøm frem til de pæresokklene du ikke har lys i ;)

jacobsen
12/12/10, 23:06
Målte spenningen i den pæreholderen som er til venstre for rattet, og fikk 5-6 Volt. Noen som har formening om hvorfor? :)

KillerFly
13/12/10, 02:09
HEsann, Er det ikke lys i f.eks klimaanlegg-systemet? Løstna lysbetjeningspanelet her en dag (venstre for rattet) og der la det klart med pæreholder til ei lita pære. Satte i pære, men var ikke lys i den?
Noen som veit? :)

Er lys i klimaanlegg-systemet ja :) Du drar av knappene og tar av panelet. Så er det 2små deksler bak der. Med 2 pærer bakom :)

jacobsen
13/12/10, 14:26
aha, jeg trekker knappene rett ut? takk for svar :)

jensen
14/12/10, 19:58
aha, jeg trekker knappene rett ut? takk for svar :)

du trekker knappene rett ut ja ;)

jacobsen
05/02/11, 01:07
Da har jeg fått bytta pærer i setevarmeknapper og klimaanlegg, og venter på led pærer i posten, får legge ut bilde etterpå :) satte jo i 6-7 pærer for å se om den bak lysbetjeningsknappene fungerte, men visste seg at alle de var gåene :p