PDA

Vis full versjon : stereo oppsett?



stereoboy
23/10/10, 19:51
hei! jeg er en gutt på 15år og jeg har planer om å kjøpe volvo 240 snart.
og jeg er jo ungdom og har planer om et brukbart anlegg i bilen.

jeg er FULSTENDIG amatør innen stereo i BIL og skjønner ikke helt hvordan man kobler opp forsterkere til høytalere til spillere eller noe sånt. xD

vær så snill og forklar meg hvordan man kobler opp en stereo og eventuelt et AKTUELT oppsett som jeg kan ha i min volvo 240 ^^

Sebbe
23/10/10, 20:00
det "vanlige" er vel å bytte ut orginale spilleren med en litt grommere, subwoofer og forsterker til denne i bagasjerommet, samt grommere frontsett i dørene og forsterker til dette i bagasjerommet. så legger du signalkabel fra spilleren til forsterkerene. høytalerkabel fra forserkerene til frontsettet og subwooferen. også strøm fra + på batteriet til forsterkerene, og jord fra karrosseriet til forsterkerene og fra karrosseriet til - på batteri.

du får kjøpt ferdige "kit" med de kablene du trenger + sikring hos mange butikker som selger anlegg.

stereoboy
23/10/10, 20:10
har du noen forslag til oppsett av stereo? noe som er bra og har mye bra lyd selfølgelig ^^
jeg tenker og ha en subwoofer i bagasjerommet eller noe lignende. ;)

vølvo
23/10/10, 22:06
det "vanlige" er vel å bytte ut orginale spilleren med en litt grommere, subwoofer og forsterker til denne i bagasjerommet, samt grommere frontsett i dørene og forsterker til dette i bagasjerommet. så legger du signalkabel fra spilleren til forsterkerene. høytalerkabel fra forserkerene til frontsettet og subwooferen. også strøm fra + på batteriet til forsterkerene, og jord fra karrosseriet til forsterkerene og fra karrosseriet til - på batteri.

du får kjøpt ferdige "kit" med de kablene du trenger + sikring hos mange butikker som selger anlegg.

negativ pol er jo koblet til karoseriet.....
Kan vel bare bruke det? trodde det var mest vanelig å dra en kabel med ei glassikring i? Men drar kanskje 2 da...:eek:

visløff