PDA

Vis full versjon : Bakakselforing 850 92



bullxo
23/10/10, 16:30
Hei.

Noen som har prøvd å bytte fremre bakakselforing??:confused:
Noen tips, inspill på dette...
Har sett litt i vadis, men har ikke funnet noe forståelig enda...

På forhånd takk!! :)

gunnargt
24/10/10, 11:19
Er de store fremst på hver side du tenker på? Foringene skal trekkes ut/fremover. Du kan evnt.prøve å få ut midten av de og så kløyve den ytre hylsen etterpå og dunke de nye inn igjen. Finnes et spesielt verktøy til det. Er litt jobb uten det verktøyet men det går :)

bullxo
24/10/10, 12:12
jepp de ja.... en liten pause i strevet nå, og jepp de sitter!!! :D
Håper bare de er lettere å få inn!! tror ikke disse har vært skifta siden 92 nei...

engkar
24/10/10, 13:10
Jeg skal bytte begge disse sjøl snart. Fikk mangel på EU-kontroll.. Håper det går greit å bytte mine, men regner ikke med mine har vært ute siden 94.. hehe Hvor kjøpte du dine?

bullxo
24/10/10, 15:07
litt jævel må man ha :D kjøpte min på Bcb... 1006,- for den ene jeg kjøpte.. inkl oppkrav++ eller noe slikt.. rett over tusenlappen vaffal..:rolleyes:
Skulle egentlig kjøpe på SC styling, men han var tom... og det hastet litt for min del... er ca 100-150kr billigere der.

Tengte egentlig jeg skulle ta no bilder mens jeg holdt på.. men det gikk i glemmeboka når jeg kom i gang :rolleyes:.... Men tok ut de to boltene som holder selve foringa, + 3 som holder "braketten" i framkant oppe.. VIKTIG å merke rundt braketten hvordan den sitter fast før du løsner!! noe justeringsgreier på denne... Hadde også demperen ute, men om det er nødvendig er jeg ikke sikker på, men skulle skifte min likevel...
Ellers hadde jeg god hjelp av meiselhammer (trykkluft), silikonspray, brekkjærn, MASSE bannskap, litt varme, litt kjærlighet :o så fikk jeg den ut...
Lønner seg å være litt forsiktig når du skal ha inn den nye.... det var ikke jeg så det sprakk litt plast på "hylsa".. får bare håpe de ikke sier noe på etterkontrollen... kamuflerte med tectyl, og håper på det beste :D