PDA

Vis full versjon : Kjørecomputer. 850



Maskin
23/10/10, 16:24
Hei.
Eg lurte på om det ligger klart ledningar til å montera kjørecomputeren med forbruk og div info.. Eg har den enkle sorten med bare klokkeslett og grader...
850 T5

hammerpaal
23/10/10, 17:09
Har du infoknappen, ledningen mellom infoknapp og kjørecomputer, samt selve kjørecomputeren, så har du alt du trenger. :)

Så lenge kretskortet i speedometeret er kompatibel med kjørecomputer så skal det være plug & play, så sant du har VDO-speedometer og ikke Yazaki.

v70dude
23/10/10, 17:12
åssen vet man om man har VDO eller Yazaki?

hammerpaal
23/10/10, 17:24
åssen vet man om man har VDO eller Yazaki?

Mener forskjellen er om man har begge tripptellerene under nålen, så er det VDO man har.
Har man trippteller ovenfor, og nedenfor nålen, så har man Yazaki.

Nero
23/10/10, 17:40
Yazaki går forøvrig til 8K rpm og har innfelte instrumenter som på x70 bilene.

Maskin
23/10/10, 18:26
Supert! Får handla meg sett med info bryter... Ingen som har sett liggande vell? hehe

v70dude
23/10/10, 18:31
jeg har begge tripptellene mine nederst.. da har jeg VDO? :D

Nero
23/10/10, 18:38
Husk på at det er 2 typer kjørecomputer også. De er helt like hva anngår funksjoner osv, men de har forskjellig kontakt da det går et skille på årsmodeller(94 tror jeg). Forskjellen er hvordan de kobles til, den gamle har en flat svart kontakt som skal kobles på speedometert og sitter fast i kjørecomputeren. Den andre skal tilkobles via kabel som sitter fast i speedometer(grønn og hvit) og skal stikkes inn i kjørecomputerens sin grønne kontakt.

Nero
23/10/10, 18:40
jeg har begge tripptellene mine nederst.. da har jeg VDO? :D

Du har V70 som har digital tripteller og stor klokke/temp display. Du kan derfor bare oppdatere speedometert og få kjørecomputer kun ved SW oppgradering og sette inn en ekstra bryter(kanskje kabelstykke til speedometer i tilegg). Men koster litt tror jeg.

v70dude
23/10/10, 20:21
Doh :P haha... har ikke tenkt til å gjøre noe annet en å sette på alu ringer.. men åssen er det å montere nyere intrumenthus? er det mye omkobling?

hammerpaal
23/10/10, 20:23
Supert! Får handla meg sett med info bryter... Ingen som har sett liggande vell? hehe


Sjekk www.tradera.se eller www.blocket.se.

Ligger som regel noen kjørecomputere der til greie priser. Kjøpte min via tradera og angrer ikke på det. Alltid like spennende å sjekke forbruket per mil, hver eneste gang! :D

v70dude
23/10/10, 20:28
Sjekk www.tradera.se eller www.blocket.se.

Ligger som regel noen kjørecomputere der til greie priser. Kjøpte min via tradera og angrer ikke på det. Alltid like spennende å sjekke forbruket per mil, hver eneste gang! :D

Kan jeg få det på min? 97 mod V70 2.0 LT

hammerpaal
23/10/10, 20:33
Kan jeg få det på min? 97 mod V70 2.0 LT


Aner ikke, mulig noen andre vet det bedre enn meg. :)