PDA

Vis full versjon : Originale klare lykteglass?



farrisbanden
23/10/10, 14:55
Finnes det klare lykteglass til de originale lyktene? Har sett en S40 hvor de bare byttet lykteglassene, men jeg lurer på om det er mulighet for det på 850 også. Vil ikke ha kinasøppellyktene:)

Slettmyr
23/10/10, 15:09
Finnes ikke orginale klare glass, da er alternativet og ta glassene fra "jalla" klarglasslyktene men da vil man få et helt feil lysbilde... ;)

mrstfu
23/10/10, 15:17
Finnes ikke orginale klare glass, da er alternativet og ta glassene fra "jalla" klarglasslyktene men da vil man få et helt feil lysbilde... ;)

helt riktig, lysbildet blir heeeelt fucka. du har et rimelig greit lysbilde originalt, grunnet optikken i lykteglasset, som sprer lyset på en spesiell måte. med klarglass vil du garantert blir blinka mye på, da du har et lysbilde med MASSE strølys i ,som blender folk i huet og ræva.

farrisbanden
23/10/10, 15:41
Ok, jeg tenkte meg i grunn det. Er veldig skeptisk til kinalysa og kvaliteten ved disse, så det var derfor jeg igrunn tenkte på å sette på klarglass hvis det fantes, men da kan jeg igrunn parkere ideen. Lysa er veldig bra originalt, det skal de ha..

mrstfu
24/10/10, 19:07
jeg skal ha meg de angeleyes oneblock lyktene, bare ikke bruke angeleyesa, har hørt det skal være ganske greit lysbilde på de, spesielt med xenon. morgis hadde de lyktene før, på sin T5-R, kanskje han har noe meninger om lysbilde med xenon på de? blunk-blunk?:D

R-M-I
24/10/10, 19:15
litt OT. Men jeg hørte rykter om at det skulle vere så utrolig enkelt å bytte lykter fra original til disse "aftermarket"-JMD-jalla lyktene :P Vel...jeg synest ikke det var så ufattelig enkelt å komme til skruene på original-lyktene i allefall... panserlås, ledninger og drit i alle retninger... /rant

Uansett...de oneblock lyktene..er de av glass eller plast? (selve lyktefrontene).

mrstfu
24/10/10, 19:22
jeg synes det er veldig enkelt å demontere de gamle lyktene, hvertfall på før facelift, tar jo tre minutter per lykt, bare pass på ikke å miste pipa du bruker ned i motorrommet. DA blir alle ledninger og slanger irriterende:D

R-M-I
24/10/10, 19:26
Hos meg satt liksom panserlåsene godt i veien... den ytterste skruen(den som står alene) er jo lett som en plett å få av...de to andre på motsatt side, not so much :D Får ta det en dag jeg har litt bedre tid og det ikke er "bergens-vær" her.. Jeg har vel forsåvidt facelift-versjonen though..

mrstfu
24/10/10, 19:32
såvidt jeg vet er det jo bolt on mellom før og etter facelift og, og å skru opp panserlåsen er jo inget problem. bare ta deg litt god tid til å justere panserlåsen, skeivt panser ser jalla ut:D

evt, hvis du kommer hit, gjør jeg det for en kopp kaffe:D

R-M-I
24/10/10, 19:34
Hehe..litt fail å kjøre 50-60 mil for å skifte lyktene :P Men takk for tilbudet uansett :) Godt å se at det finnes behjelpelige mennesker i landet fortsatt.... Er altfor få av dem rundtom..

mrstfu
24/10/10, 19:46
joa, jeg synes fremdeles sånne enkle ting er jævli gøy, spesielt på disse bilene, hvor det er så enkelt:D

R-M-I
24/10/10, 20:18
Gaaah :D Enkelt om du har feakishly tynne armer\fingre så du kommer til skruene :P Må vel til å demontere halve bilen for å få ut til slutt tenker jeg :P

mrstfu
24/10/10, 23:03
jeg har hverken freakishly tynne eller tykke armer, man må bare være litt sta. arma kommer inn der, selv om det blir litt blod av det.:D