PDA

Vis full versjon : 740, problem med start og tomgang ved varm motor



espenfp
23/10/10, 09:56
Hei :)

Noen som har tips til hva som kan være galt når en 91mod k-motor ikke vil starte når den er varm? Tomgang er også dårlig når den er varm.


:)

jan_m
24/10/10, 06:40
er du siker på at det ikke er f- motor? kom med l.h 2.4 eler rigina se om du har feil koder...

espenfp
24/10/10, 15:28
er visst f-motor ja hehe:) hvordan gjøres dette? Har ikke bilen selv men er en jeg vurderer å kjøpe, men har dårlig erfaring med slike problemer hehe. Ender ofte med mye deler som blir byttet uten å finne feilen :)
Tror dere det er vanskelig å finne ut av? Kan skru selv, men ikke skrudd på volvo før så har ikke allverdens peiling der ;)

Kvams
24/10/10, 16:37
Har det samme problemet, drev og sjekket på nett og i Haynes boka etter tips, om hva det evt. kunne være, men det nærmeste jeg har kommet ett "tips" er vel temp. sensor i toppen.
Jeg bestilte meg en ny.. ( kostet ikke allverden..) men bilen ble ikke noe bedre av det.
Så hver gang bilen skal startes når den er varm, så må jeg gi den gass i det den starter, ellers bare dauer den av igjen.

Er det noen som har noen forslag til hva det kan være? :-)

Bilen er en 740 89' B230F.

espenfp
24/10/10, 17:34
Har søkt litt å funnet ut at det kan ha noe med "kaldstartsventilen" å gjøre:)
sitter under innsuget visstnok..Har ikke kjennskap til volvo sitt system, men det er nok noe som kan testes om du skrur den av og setter spenning på:) (hvis den er slik jeg tror hehe:D)

jan_m
25/10/10, 14:06
mest sansynlig ikke no med kald start... er 2 sensorer i toppen en til hjernen og en til instrument panelet... det kan oxo vis det er regina el nett vere en litten boks med vakum slange på sjofør sia er en gull aktig vakum slange den pleier og hoppe av, merkes med rarr gange og bensin forbruk... slike finner man på høgern for en 10..

Kvams
25/10/10, 15:57
Jeg har LH.2.4, har skiftet den sensoren i toppen som går til hjernen, å den til instrumentet virker som den skal.
Får vel prøve seg frem.. kanskje det er ledningsbrudd ett sted fra sensor og til hjerne.. får sjekke..