PDA

Vis full versjon : Glemt frostvæske - forsent ute?



Espedalen
21/10/10, 22:30
Ja, har en bil som står ute hos en kamerat og istad kom jeg på att " FAEN! Glemt forstvæske på den bilen fordi jeg kun fyllte rent vatn sist!".

Mitt spm er - Er jeg nå forsent ute og att motor har fryst og alt har gått til helvette?
Eller er det fortsatt muligheter ved hjelp av motorvarmer og tine vannet og fylle på frostvæske?

Wrasko
21/10/10, 22:32
Du kan ha flaks. Så prøv å fiks ASAP... Hvis du venter noen ekstra dager så er det ihvertfall mindre mulighet for at den overlever

locked
21/10/10, 22:33
kjære deg lille venn..

er det minusgrader der da? og i så fall hvor mye/hvor lenge?

er bare å få på noe varme om det er under null. start opp og la den gå. eneste du tar livet av er vannpumpen men de overlever som oftest.

Espedalen
21/10/10, 22:36
kjære deg lille venn..

er det minusgrader der da? og i så fall hvor mye/hvor lenge?

er bare å få på noe varme om det er under null. start opp og la den gå. eneste du tar livet av er vannpumpen men de overlever som oftest.

Ja, er jo rundt 10 minus om natten kanskje, så dabber det av om morgenen, rundt 5-6 minus grader ca..
Du mener på å få noe varme i den iform for motorvarmer forså å starte den og la den gå en stund.. Fylle på frostvæske hehe

locked
21/10/10, 22:38
Det er bare å tine den, motorvarmer eller en vifteovn nedi der noen timer.

Lekker vannet ut når motoren tiner da er du føkka. Viss ikke er det tut og kjør. Bruker den vann da er du også føkka ;)

Viss ikke er du heldig ;)

Espedalen
21/10/10, 22:40
Det er bare å tine den, motorvarmer eller en vifteovn nedi der noen timer.

Lekker vannet ut når motoren tiner da er du føkka. Viss ikke er det tut og kjør. Bruker den vann da er du også føkka ;)

Viss ikke er du heldig ;)

Hehe, da får jeg se, hvis den er "føkka" blir den delebil, er jo egentlig en grei 91mod menmen :p

Bysheim
22/10/10, 16:14
Er jo frostplugger på motoren .. kan være de spretter ut.
pleier også å ligge litt kjølevæske igjen i motoren.. så går nokk fint.

The Sven
22/10/10, 18:58
Stefar min hadde en 245 med B20 som sto uten frostvæske en halv vinter. Bytta 1 frostplugg og det var bare tut og kjør:P Må tillegge at den fikk litt varmgangsproblemer og gikk til slutt bare på 3 sylindre, men jeg tror i utgangspunktet at det bare var vannpumpa som røk, og at toppakninga ble sprengt på den ved varmgang grunnet dette. (ble brukt av meg som jordebil når jeg var 15..:/)

4life
23/10/10, 20:34
heh kjørte 1-2 måneder uten med berre vatn:P blei litt lyder når eg starta den, røk nokon slanger av å til:) fylte på frostvæske den motorn er faktisk funk idag å:)

Espedalen
25/10/10, 00:58
Jøss, er volvo det. :)
Da har det nok gått bra, har ikke kommet meg ut dit, skal dit imorgen, får ruse den opp, men sette på litt varme først så fylle på frostvæske, har vært MAX 6minus her så