PDA

Vis full versjon : "Jalla" vs. "kvalitetsprodukt"



brynna
21/10/10, 21:33
Ser her at mange diskuterer Biltema vs. andre leverandører/originalt. Kjøper selv bremser, kuler, ledd, (spesielt til Caravelle for der slites de originale like fort) pærer, osv fra Biltema eller tilsvarende "billige" leverandører.
Selvfølgelig er det levetid på produkt vi snakker om her. Har 4 biler og et tømrerfirma å holde styr på.
For å forenkle temaet litt kjøper du originalt og kvalitet hvis du forventer at produktet skal levere det du forventer... , og litt til, (men jeg stiller meg tvilende til den påstanden)
Jeg kjøper verktøy som brukes lite, men som likevel er nødvendig å ha som både tømrer og hobbymekker hos Biltema. Er det verktøy/bildeler du forventer skal "overleve deg" drar du ikke til Biltema/billigkjeder for å kjøpe det.:cool:

Martin.S
21/10/10, 21:42
Hva er egentlig poenget her, mener du det er bra eller dårlig å kjøpe litt på biltema?

brynna
21/10/10, 21:51
Hva er egentlig poenget her, mener du det er bra eller dårlig å kjøpe litt på biltema?
Mener at her er det snakk om å ha tillit til produkt.
Som du kanskje leser har jeg kjøpt mye fra Biltema, men bruker også originaldeler.
Poenget er at skal produktet leve opp til dine forventninger bør du kjøpe originalt (og bli skuffet) for du blir virkelig skuffet hvis det du forventer skal holde,... kommer fra en "billigkjede":)

Kodja
21/10/10, 23:16
og POENGET med denne tråden ER???

Joakim-G_R
21/10/10, 23:31
Poenget med tråden er vel å få folk til å forstå at ALT på biltema er ikke dritt, mens noe er det.

Selv har jeg omtrent kun Biltema-verktøy. Men kjøper ikke noe jeg skal ha på bilen på Biltema. (Eller.Jeg har ei tute på 245'n da. Men regner med den setter seg i vinter egentlig..)

gaupe
22/10/10, 07:13
Eg plukkar med meg mykje rart på Biltema, i trygg forvissing om at kvaliteten på Biltema-delane er lik (oftast like produkt) med alle andre konkurrentane. Skal ein overgå den kvaliteten, må ein på dei professjonelle plassane. Bildelar har eg aldri handla der, reint bortsett frå ein universell spylertank. Men det går i litt verkty, som ikkje blir brukt heile tida. Når det gjeld bildelar til Volvo, så finn ein tilsvarande Volvo-kvalitet andre plassar enn der, så får dei som er glade i å bytte ofte, handle der.

brynna
22/10/10, 09:21
Poenget med tråden er vel å få folk til å forstå at ALT på biltema er ikke dritt, mens noe er det.

Selv har jeg omtrent kun Biltema-verktøy. Men kjøper ikke noe jeg skal ha på bilen på Biltema. (Eller.Jeg har ei tute på 245'n da. Men regner med den setter seg i vinter egentlig..)

Takk for hjelpa. Du skjønte poenget. Forklarte muligens litt dårlig, men poenget med tråden var produkterfaringer generelt.

turb00le
22/10/10, 14:51
Hjullager fra biltema var samme som de originale når jeg bytta på 240n. Samme merke.

Joakim-G_R
22/10/10, 14:52
Jada, det kan det jo være. Men det er jo sorteringer også. 1. og 2. sortering, f.eks.

242
26/10/10, 11:26
Kjøper masse på biltema, men etter en episode om bremser så kommer jeg aldri til å hanlde ting som har med sikkerhet der igjen. Dvs bremser, skiver,calipere, bremserør osv.

Saken, leverte gutten til sin mor på vinterføre.Hadde da en golf tdi stv 97mod.
Ikke lenge før hadde jeg byttet alle bremser bak, men biltema sine bånd.
ca 3 km på hjemturen , så måtte jeg bremse hardt pga møtende lastebil i sving..
Pedalen gikk rett til buns, i litt panikk pumpebremsa jeg uten særligt respons.
Episoden gikk faktistk bra, men var rimelig svett på ryggen og panna for å si det slikt.
Sjekket ut hva dette hvar i ettertid, belegget på båndene hadde bare gått i oppløsning, så var bare stålbånda igjen.

Så om folk skal være så gnien og spare seg noen kr på å handle billige sikkerhetsutsyr
så må dere bare gjøre det, men jeg settar aldri meg, mine barn eller andre i fare for at det samme skal skje igjen pga småpenger.

angerman
02/11/10, 21:00
lyspærer suger. prøvd 3 ganger med noen år mellomrom.
de såkalte xenon look kan en bare glemme. kjøpte slike i h4 til dama sin mazda. den ene holdt i nøyaktig 3 minutter, mens bilen sto på tomgang. samme skjedde med de andre. noe skikkelig søppel de selger der. eneste jeg kjøper der er lerreter og acryl maling til maleriene jeg lager. og verktøy som har 10 års garanti. dette holder mål. også malepensler til hus:)

TeamBørnOut
02/11/10, 21:04
Hvor mange sånne tråder har vi nå? :D