PDA

Vis full versjon : b230ET. spytter olje ut av veivhus ventilasjon slangen?

Bjørnstad
21/10/10, 21:11
har en b230ET som ble nyoverhalt i fjor og veldig lite brukt.
når man kjører på litt allså kjører hardt så spytter den ut olje fra veivhusventilasjonen. hvorfor? den går som normalt spytter ikke ut olje vis man kjører som vanlig.

kjører på olje fra felleskjøpet.

noen som har noen tips?

jan_m
21/10/10, 21:59
hmmm sjekka kompen? kan slangen fra veivhus vent ha hoppet av dn som går til olje pompa?

Bjørnstad
22/10/10, 06:14
hmmm sjekka kompen? kan slangen fra veivhus vent ha hoppet av dn som går til olje pompa?

har ikke sjekka kompen. men dette skal jeg gjøre.
starter og går som vanlig. eneste når man tråkker på litt at det har lett for og sprute ut litt olje der.
det har jeg heler ikke sjekket. men utvendig på motor er alt som det skal være. alle slanger og div er der dem skal.

Bjørnstad
24/10/10, 10:13
flere som har tips?

tenkte og bytte olje. noen som har tips til en bra olje?

ClassicTurbo
24/10/10, 13:30
tyder vel på gjennomslag, så lite poeng i å bytte olje.

oar83
24/10/10, 13:36
Har slik på min ET også, er vel ingen fare med dette. Har open ventilasjon. (går rett i asfalten under bilen, men tenkte å lage en catchtank sidan det blir litt grisete under bilen) :S

EDIT: har sjekka komp - som var iorden. Også bytta olje kvart år eller 10K, uten forskjell. rekna med ein må bare leve med det...

Volvo-Lars
29/10/10, 11:54
Har slik på min ET også, er vel ingen fare med dette. Har open ventilasjon. (går rett i asfalten under bilen, men tenkte å lage en catchtank sidan det blir litt grisete under bilen) :S

EDIT: har sjekka komp - som var iorden. Også bytta olje kvart år eller 10K, uten forskjell. rekna med ein må bare leve med det...

Jeg kjørte også veivhusvent. rett i bakken.

Den tappen på veivhusenboksen fløy av å fylte motor-rommet med olje.

Da blei det slange med ett lite filter på enden:)

oar83
29/10/10, 20:23
Ja, har det orginale filteret på enden for å forhindre smuss.
Har gått greitt så langt.