PDA

Vis full versjon : bra oppsett til ET?



Vopel
20/10/10, 23:19
hei, er det noen som har forslag til oppsett for å hente ut mest mulig effekt ut av en b230fk med org ET motorstyring? hvor mye er mulig? (ps. skal ikke ha lh 2.4)

chip?
turbo?
dyser?
osv.

A.Finstad
22/10/10, 14:34
trur nokk at ET motorstyringa er bedre for turbo motora til volvo å hvis du får noen til å lage en spesial chip til deg som er satt opp for det trykket du skal kjøre på samt dyse str. så klarer du deg nokk opp til en 300 hester, kansje litt til også.

en turbo som er litt voksen er ikke å forakte en garrett GT35 med GT30 kompressorhus er nokk en fin turbo eller noe alla det med stort eksos hus og lite kompressorhus altså motsatt av hvordan de fleste turboer er bygd :p
dyser har jeg ikke peiling på, men noe alla det dem kjører på LH2.4 spruta må vell holde
eksos er vell det vanelige størst mulig og minst mulig motstand
og resten er vell opp til deg selv egentlig :p

Vopel
22/10/10, 16:18
oki.
takk for svaret. men veit du av noen som kan lage en slik chip?
er 2,5" down pipe (ikke plass til større) 3" videre bak..

asdf
22/10/10, 18:39
trur nokk at ET motorstyringa er bedre for turbo motora til volvo

Hvorfor skal det gamle motronicsprutet være bedre enn lh-jetronic?

Devils
24/10/10, 11:18
er jo en svenske eller svensker som har laget råe chiper til ET men koster vell gjerne litt.
kan jo undersøk på div svenske forum

turb00le
24/10/10, 12:36
Mattsson lager chips ja, bremsa jo 300hk på en motor bygd av "søppel" dvs kun de dårligste originaldelene. Men ha lager kun til en og en bil, har ingenting ferdig.

A.Finstad
25/10/10, 20:26
oki.
takk for svaret. men veit du av noen som kan lage en slik chip?
er 2,5" down pipe (ikke plass til større) 3" videre bak..

Hva ere du har drivi med når du ikke får plass til større DP en 2,5"? det er jo STOR plass i motor rommet på en 740 til 3" er jo lett plass til 5"(har prøvd å se om det er plass bare for morro skyld en dag jeg kjeda meg i verkstedet :p)



Hvorfor skal det gamle motronicsprutet være bedre enn lh-jetronic?

fordi LH møkka er for nytt å bare kødder å motronicen er så gammalt at det ikke går ann å få det til å kødde å det er mye mere stabilt etter mine erfaringer.

Wrasko
25/10/10, 20:30
Hva ere du har drivi med når du ikke får plass til større DP en 2,5"? det er jo STOR plass i motor rommet på en 740 til 3" er jo lett plass til 5"(har prøvd å se om det er plass bare for morro skyld en dag jeg kjeda meg i verkstedet :p)


Lagt merke til at han har motoren i en Opel kanskje?

racing242
25/10/10, 20:42
Ascona B.....

A.Finstad
26/10/10, 05:06
å faen det har jeg ikke tenkt på :p

Volvo-Lars
26/10/10, 11:22
hei, er det noen som har forslag til oppsett for å hente ut mest mulig effekt ut av en b230fk med org ET motorstyring? hvor mye er mulig? (ps. skal ikke ha lh 2.4)

chip?
turbo?
dyser?
osv.

Jeg har bensinhjerne til Motronic med BSR-chip til salgs:)

Vopel
26/10/10, 16:17
Jeg har bensinhjerne til Motronic med BSR-chip til salgs:)

oki.
effekt kan man ta ut med den?
Pris?

Volvo-Lars
27/10/10, 12:31
oki.
effekt kan man ta ut med den?
Pris?

Hvor mye effekt den takler er jeg usikker på. Jeg kjørte 1 bar med den chipen å det funket fint:)

Kom med bud:) Trenger den ikke.

The Rev
27/10/10, 23:52
Hvor mye effekt den takler er jeg usikker på. Jeg kjørte 1 bar med den chipen å det funket fint:)

Kom med bud:) Trenger den ikke.


den skal visst klare 240, står det på div nettsider som selg denne.

Volvo-Lars
28/10/10, 08:08
den skal visst klare 240, står det på div nettsider som selg denne.

Ok. Bilen bremset 235 i motoren på 0,8 i trykk. Skrudde opp til 1 bar å det funket helt fint hvertfall:)