PDA

Vis full versjon : Larsa-Std - 940 prosjekt



larsa-std
20/10/10, 21:55
Har nå kjøpt meg en 940 som jeg tenkte å få lekt meg litt med i vinter. Har ikke fått tatt den nærmere i øyensyn enda, men etter hva jeg har fått med meg til nå har den per dags dato følgende spec:

Karosseri:
* 940 '91 modell, rustfri

Motor:
* Ombygd og registrert med en B230FT maskin fra en '98 940 (ca 130 000 km)

Innredning:
* Grå tøyinnredning (innertaket er ødelagt)

Veiholdning:
* Nye dempere fremme samt Lessjö senkefjører (40mm).
* 17" Titan R-felger.
* Ambulansestag og lenkearms forsterkning fremme, dobble krengningshemmere bak (19mm + 21mm tykke)

Motormodifiseringer:
* Plana og porta 531-topp med slipte ventilseter, skiftet ventiler og en TU2 kamaksel
* Oppgradert topppakning
* Større spredere, 395cc
* Ombygd veivhusventilasjon
* Portet grenrør
* Oppgradert 19T med større core
* Stor IC
* Ny dumpventil
* 3" downpipe med 3" utblås og 100 cells racekat
* Mappning av bilen/utstyr
* Getrag 260 med vridbar sprengkåpe
* Sach race plate med BMW lamell

Er en ny opplevelse for meg med 940, så håper på litt kommentarer og inntrykk fra dere her ute også! Har rett og slett lite/ingen aning om det maskineriet som sitter i denna her... ;)

Skal få tatt et bilde eller to når jeg får hentet bilen også..

hobbymekk
01/05/11, 18:09
skjedd noke her?? bilder?? :)

larsa-std
13/05/11, 23:32
Er jo rett og slett ræva at jeg ikke har fått kjørt noen oppdateringer her da, men jeg har ikke hatt tid. Har bare vært rundt og storkosa meg med bilen nå i vinter.. :P Det er ikke akkurat skjønheten selv, men gud å morro!! ;)

Her står en tryggt parkert på 50cm is, trenger en pustepause av og til... ;)
http://forumbilder.se/images/6442011122013444a.jpg (http://forumbilder.se)

Øvre feste på bakakselen tålte ikke siste dagen for vinteren, og knakk tverrt av.. Så før neste vinter får en se om en ikke finner noe som tåler litt mer.. :)

Lurer litt på en turbo som reagerer litt kjappere enn den som sitter i nå også, kjipt å få de andre helt opp i ræva rett etter svingene.. ;)

Har ikke fått tatt noen særlig med bilder og filmer som passer seg i offentlige forum enda... :P