PDA

Vis full versjon : Volvo 940 LT tips?



FreddyDEluxe
20/10/10, 21:24
Hei, er helt ny her på forumet så trenger litt tips ;)

Har nett kjøpt meg en helt orginal Volvo 940 stv med lavtrykksturbo.
Lurer på om noen av dere har noe tips til hvor jeg bør begynne?
Motormessig tenker jeg å kjøpe 3" eksos, dumpventil, sportsluftfilter, chip.. Noe mer jeg burde ha? Evt hvor jeg kan få tak i, helst i Bergen:)
Og hvor de selger diverse stayling billig?

Autotech
20/10/10, 23:13
Du burde droppe styling,holder med orginal addon,i glassfiber eller plast,finest det.

Joakim-G_R
20/10/10, 23:21
Om du skal ha styling har du kjøpt feil bil. Er både lite og mest stygt ettermarkedstyling å få. Kun orginalt som er pent.

Ellers, så høres resten ut som en god plan.
Pedersens Racing bl.annet er en god forhandler, jeg har handlet MASSE der. Er der jeg handler mesteparten av ting til Volvo'ene mine.

De sender også over hele landet. :)

www.pedersens-racing.no

1xemil
20/10/10, 23:29
Dumpventil? Funker dårlig med mindre du monterer LMM (luftmassemåler) på trykksiden mellom dump og innsug... Prøv først å bare skifte filter og hør hvordan lyden blir. Grei lyd av resirken på turbo når man monterer åpent filter, men litt annen karakteristikk vel og merke.

RogerK
21/10/10, 14:51
Enig i at det er dårlig ide med åpen dump, jeg fikk flott plystre lyd og passe dump lyd fra den resirkulerende avlastningsventilen som er orginalt på turboen, med sportsluftfilteret fra Biltema ;-) 3" eksos fra JT er bra ,det har jeg på nå brummer akkurat passe mye. Styling er vel ikke verdt å prøve på en 940 ;-)

ChrML
21/10/10, 14:58
Enig i at det er dårlig ide med åpen dump, jeg fikk flott plystre lyd og passe dump lyd fra den resirkulerende avlastningsventilen som er orginalt på turboen, med sportsluftfilteret fra Biltema ;-) 3" eksos fra JT er bra ,det har jeg på nå brummer akkurat passe mye. Styling er vel ikke verdt å prøve på en 940 ;-)
Den originale resirk lyden med åpen filter høres jo mer ut som en gammel mann med kols som hoster og gveser litt idet du girer :p. Pluss at den er veldig slapp så det kommer "hhhhhhhhhhhhææ" lyder hver gang man slipper det minste gasspådrag. Så jeg liker hvertfall ikke den :p, bedre med en skikkelig dump, evt en ekstern resirk dump.

RogerK
21/10/10, 15:04
Hehehe, ja kan vel ikke si jeg er uenig i den beskrivelsen. Men det er iallefall bedre enn med det orginale luft filteret.Jeg skal Sette på noe skikkelig etterhvert, noen tips om noen brukende rimelige resirk dumper?