PDA

Vis full versjon : Pipelyd fra venstre framdekk når jeg kjører. V70



Nilsebu
20/10/10, 16:56
Etter senkingen så har jeg fått en pipelyd fra venstre framdekk som kommer når jeg passerer ca 40 km/t. Den slutter å pipe når jeg trykker inn bremsen?

Noen som vet hva det kan være? Kan det ha noe med feil hjulstilling å gjøre? Skal forøvrig inn på 4hjulskontroll på mandag.

Takker for svar :)

mrstfu
20/10/10, 21:59
høres ut som bremsebelegget ditt er nesten slitt bort? kan ta feil, men det er jo rimelig logisk, mener dte peip litt i mine bak før det begynte å skrape, da belegget var helt borte:D

ta 4hjulskontrollen til etterretning, hvis det ikke bedrer seg da, er det nesten garantert bremser. bytt klosser, og ha på kobberpasta bak på klossene,:D

Nilsebu
20/10/10, 22:07
klossene ble skiftet for under 4000 km siden. Å denne lyden kom etter at senkesettet kom på.

Men under 4hjulskontrollen så skulle Volvo gå over hele forstillingen min.

mrstfu
20/10/10, 22:42
lønner seg nok det, er jo ikke akkurat helstøpt, forstillinga vår, så mye småskruer og justeringsmuligheter og drit at det er til å bli gal av.

Nilsebu
20/10/10, 22:56
hehe. Stemmer.

Men har også merket at noen ganger når jeg rygger, så kommer den en klonkelyd fra samme plass idet jeg stopper. Dette skjedde også etter senkesettet (makan te nye problemer :P ). Noen anelse om hva dette kan være ?

mrstfu
20/10/10, 23:03
aldri vært borti det, jeg har klonkelyd fra brekket når jeg drar litt hardt i spaken jeg:D

kanskje gå over bolter i forstillinga på nytt? hva med topplager i dempertårn, byttet de?

Nilsebu
20/10/10, 23:29
aldri vært borti det, jeg har klonkelyd fra brekket når jeg drar litt hardt i spaken jeg:D

kanskje gå over bolter i forstillinga på nytt? hva med topplager i dempertårn, byttet de?

De så fine ut.. jaja.. vi får se :) Er verre med den pipelyden uansett.

locked
21/10/10, 00:13
Du får ikkje sånne lyda om du montera hevesett! ;)

Nilsebu
21/10/10, 22:25
men hvorfor skal jeg ha hevesett ? :P

Nilsebu
25/10/10, 23:32
etter litt prøvekjøring så ser vertfall pipingen ut til å ha forsvunnet :)