PDA

Vis full versjon : MrTjerbo - Volvo 360 driftern ;)



MrTjerbo
19/10/10, 20:42
Har nå fått tak i gamle NikDev sin 360 ;)

Det han har lagt ut av specs når han solgte den:

- XYZ (s14) coilovers foran, med ombygde tårn og spindler. Justerbare top mounts, mye styreutslag
- Bak sitter det coilovers fra INTRAX, med omsidde bladfjærer og 2" klosser
- Poly foringer i forstilling
- Whiteline stabstag
- Nye hjullager, bremseklosser, bremseslanger og bremseveske

- 2,5l rallymotor, marine veiv, 405 topp med store ventiler, kvass kam og justerbart kamdrev
- 4-2-1Grenrør fra Timos med 2,5" eksos
- Facet Red top bensin pumpe
- Filter king
- 2x45 webere(nye ifjor) trenger større halsringer\dyser for å yte makismalt
- 2x 10" kjølevifter vifter og ny org.Radiator
- Oljekjøler med termostat
- 2l catch tank for olje

- Spachs trykkplate
- Sveisa diff
- Ny olje på diff\girkasse

- 2x sparco stoler
- Sparco bur polstring
- 2x sabelt (FIA) belter
- Sabelt ratt med Snap off boss
- Hydralisk brekk
- Selvbygget Pedersen bur med kryss bak og i dører
- Stag mellom tårnene bak
- Cut off til strøm innvending(OMP) og utvending
- Batteri er flyttet bak i boks med aut.sikring
- Vanntemp måler og olje trykk\temp måler
- Rød innvending med svart bur
- Brannslukningsapparat

- Valsa skjermer bak
- Glassfiber panser


http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1555.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1556.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1557.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1558.jpg

Disse bildene er fra annonsen


Den ser sånn ut nå

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1559.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1560.jpg


Han jeg kjøpte den av så at jeg kunne få den på en betingelse, at det ikke skulle no turbo motor i den. hmmm, vi får se på det :P Isåfall så er bytte i komplett fk/ft motor, med hjerner og alt av interesse mot motoren som sitter i :) Men det finner vi ut av :)

Den starta ikke når jeg fikk den, men den skal starte nå. Måtte legge opp nye ledninger fra coil og inn til hoved strømmen og start knappen. Jeg bytta ut nøkkelen. Jeg vurderer å fjerne alt av ledninger og legge opp det jeg trenger på nytt, da det gamle nettet ble litt varmt. Den ene olje slangen til olje kjøleren var det hull i, så den må byttes, må bytte radiator da den lekker, må ha ny innsugs pakning og kjøpe ny oljetrykks måler og olje temp. Om han har hatt de kobla til, vet jeg ikke. Virker ikke sånn

The Sven
19/10/10, 20:55
Har en ting til du må sette på lista, montere en ekstra lås på midten av panseret:)

MrTjerbo
19/10/10, 20:57
Hehe, han hadde ikke laga lufting i panseret den første turen han kjørte powerdrift, derfor så har det blåst opp :P Har ikke gjort det etter han borra hull i det :)

Revell
19/10/10, 20:58
fikk du med de sorte felgene? åsså må du jo skaffe hvite blinkers da:p

MrTjerbo
19/10/10, 21:00
Nei, fikk ikke med mer enn det som står på bilen på de siste bildene. Får man tak i det til 360 a? :) Nice :P

Wrasko
19/10/10, 21:02
Gratulerer! Du har fått tak i yndlingsdriftebilen min!

Og, håper og at du holder deg til sugisen.. Går jo rimelig bra den

MrTjerbo
19/10/10, 21:04
Takk :) Hehe, bra det er noen som liker den :)

Jeg har ikke kjørt den enda, men har hørt at den går passelig bra ja ;)

Nybakken
19/10/10, 21:07
der se pål! :P ryker ikke girkassene på dissa lett a?

MrTjerbo
20/10/10, 20:34
Vet ikke jeg :P Det finner vi ut av ;) Blir vel mer hantering når en turbo maskin havner i fronten på den ;)

GMV
20/10/10, 20:44
der se pål! :P ryker ikke girkassene på dissa lett a?

Girkasser, stikkaksler, ja det meste. Mulig det går å sette i en Getrag eller ZF baki der med litt modifisering.

MrTjerbo
20/10/10, 20:57
Okei, da vet man det :)

Fikk fyra bilen i dag :) Kjørt en tur også, men var litt mørkt å kjøre uten lys så må legge opp nye ledinger til lys i mårra :) Så blir det prøve skilt på fredag ;) Så sant snøen ikke har lagt seg enda da, syns den kan vente litt til :)

A.B Boss
28/10/10, 21:59
Girkasser, stikkaksler, ja det meste. Mulig det går å sette i en Getrag eller ZF baki der med litt modifisering.

er en i sverige som har montert getrag og 960 diff mener jeg det var, men det var mye arbeid, han hadde lagd en bur ramme rundt for at girkassen ikke skulle røre seg iforhold til diffen hvis jeg husker rett, er lenge siden jeg så det.

men tror det er mye enklere å ta transaksel fra porsche eller corvette, vet ikke hvor mye 924 og 944 kassene tåler, men 928 kassene må vel tåle endel siden det er v8 på de. men de billigste er vel å montere en 240 aksel og flytte girkassen frem men da mister man jo de to eneste fordelene med 360, nemlig de dion akslingen og den gode vektfordelingen pga girkassen bake.

men når jeg skal bygge banebil ut av -84 modellen min blir jeg å bruke sistnevnte alternativ samt at jeg skal fjerne varmeapparatet så jeg kan flytte motorn helt inntil torpedoen

Joakim-G_R
28/10/10, 22:12
Montere transaksel fra Alfa Romeo. :) Det som er brukt på 363 CS.

Ang hvite blinklys så fikk 300power.com Radicast.se til å lage det for mange år siden. Vet ikke om disse fører det lenger.

Så ca slik ut på min gamle:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/2161.jpg

Moseby Racing
29/10/10, 17:40
denna bilen er bare helt værst!!!men må prøve og få tak i like felger som forgie eier hadde dem gjorde liksom stuket helt perfekt:D

Steffen740
23/03/11, 11:36
Noe mer som skjer med denne bilen da?:rolleyes: Denne var jo awesome. Trenger noen seriøse 360'er på dette forumet !

Joakimny91
23/03/11, 13:44
Har en 345 selv som jeg bruker i bilcross bygd om med en b230F motor i :) Så på min i sommer da jeg sveiste eksosanlegget at det er egentlig en helt vanelig M45 kasse som ligger på siden.

Har kjørt min 345 i en sesong nå på bane med sveiset sperre og har ikke vert plaget med at stikkakslingene ryker, byttet til 360 akslingene, hvis du bruker 360'ens stikkakslinger klarer du deg fint, men 345'ene har tynnere akslinger.

Amundsen T5r
23/03/11, 14:15
Noe mer som skjer med denne bilen da?:rolleyes: Denne var jo awesome. Trenger noen seriøse 360'er på dette forumet !

Kommer et rimelig påkosta 360bygg her på forumet nå snart veit jeg ;)

E.GRØNDAHL
23/03/11, 14:22
Slæddeøsa joo! råeste drifte bilen jeg vet om i alle fall:)

Du må jo få tak i alleycat felger til denne, slik som nikdev hadde en gang i tia:D

E.GRØNDAHL
23/03/11, 14:26
Her bilde med alleycat'sa

http://img28.imageshack.us/img28/9474/sl7337791.jpg

Har masse bilder av den bilen der, fra tidlig bygge periode og til slutten...

Joakim-G_R
24/03/11, 21:08
Har en 345 selv som jeg bruker i bilcross bygd om med en b230F motor i :) Så på min i sommer da jeg sveiste eksosanlegget at det er egentlig en helt vanelig M45 kasse som ligger på siden.

Har kjørt min 345 i en sesong nå på bane med sveiset sperre og har ikke vert plaget med at stikkakslingene ryker, byttet til 360 akslingene, hvis du bruker 360'ens stikkakslinger klarer du deg fint, men 345'ene har tynnere akslinger.

Har røket endel av CV-LEDDENE, stikkakslingene i seg selv holder.

Har også knust no differ.

Og en girkasse ble svært lei.

Det er M45R og M47R, asså de er snudd bak/frem, så og si. (ikke innmaten.)

A.B Boss
24/03/11, 21:30
har tatt hylsa som sitter mellom mellomakslingen og girkassen, den var ganske pinglete, men skal vel gå greit å forsterke den

Joakim-G_R
24/03/11, 21:44
Har hørt om flere som har hatt great success med å skru ut skruene, inn med loctite, og skru inn igjen.

Men det er vel messingkobling elns, så å fått laget en ny splineskobling i stål hadde ikke vært dumt.

A.B Boss
24/03/11, 22:19
Har hørt om flere som har hatt great success med å skru ut skruene, inn med loctite, og skru inn igjen.

Men det er vel messingkobling elns, så å fått laget en ny splineskobling i stål hadde ikke vært dumt.

tok min med engang jeg skulle til å burne

Joakim-G_R
24/03/11, 22:22
De tåler ikke mest nei!

A.B Boss
24/03/11, 22:27
sikker på det er messing? mener å huske at min hadde overflaterust

Joakim-G_R
24/03/11, 22:41
Mener det var noe sånt, nå er det 5-6 år siden jeg hadde min, så derfor skrev jeg en "elns", altså "ellernoe sånt", for sikkerhetsskyld.

MrTjerbo
19/05/11, 18:34
Bilen er solgt. Ble bytta i en Mazda RX7. Etter det jeg har hørt skal visst 360'n bli brukt i powerdrift i junior klassen

NikDev
16/08/11, 20:40
Gammel tråd. Og jeg vet bilen er solgt
Men ser midt snitt til å kommentere dette med kassene.
Rart dere har tatt så mye i kassene, kan melde om at både denne og bruksbilen har gått feilfritt i flere år med hardt bruk. Begge har hatt sveisa sperre hele tiden..

Denne bilen har sett mye banekjøring uten problemer:D Aldri vært på henger, alltid hjulkjørt til treff(var skilt på den i min tid)

Jeg tror litt av hemmeligheten ligger i ferske foringer og ett bakre stag som faktisk holder bakstillingen på plass :D Den røde fikk også fersk olje på kasse/diff, aldri noe problem!

NikDev
16/08/11, 20:44
Bilen er solgt. Ble bytta i en Mazda RX7. Etter det jeg har hørt skal visst 360'n bli brukt i powerdrift i junior klassen

Mye rart som har skjedd med den etter at jeg hadde den, hørt om brann i ledningsnett og slikt.. Rart, for jeg brukte den som bruksbil siste tiden før jeg solgte den, null problemer:p

Volvo360tic
17/07/14, 13:07
nå har den nybygget motor. har kosta på den en formue i motor den siste tida.