PDA

Vis full versjon : Speedometer belysning funker ikke. 940stv



thomasd
19/10/10, 20:15
Hei. Har en 940stv Byttet speedomter da det ikke funket mere. kjøpte 2 stk brukte paneler begge har problemet at belysningen bak innstrumentene ikke virker. Har sett på pærer de er hele har også byttet lystyrke bryteren. Lyset fungerer bak bryterne til varmeaparatet. Det første panelet så jeg ikke etter om lyset virket på, da jeg kjøpte bilen som rep objekt og hentet den på dagen. Har og sett på sikkringene de er hele.

Er riktig nok mye problemer på innstrumentpanelene til 940 men rart at de har samme feil hvis det er der feilen ligger. Noen som vet hva det kan være?

s4nd3r
19/10/10, 20:27
prøvd og slått litt i dasjn? det pleier og hjelpe.. :)

ikkje slå så det knuster. men, smell til "litt"

nitrouz
19/10/10, 20:28
Det høres utsom det er Rheostaten din som har tatt kveld. Rheostaten en firkantet boks bak Yazaki speedometer typen. Den styrer instrumentbelysningene koster hos Volvo en rundt 800kr Delenr. 1398485

jan_m
19/10/10, 20:43
hei har du prøvd dimern på venstre side v siden av lys brytern?
Yazaki panelet... vis du skal selge et pm me!

Wrasko
19/10/10, 21:04
Hei Jan, Thomas har byttet dimmeren mot en ny en.. Vært nær en del feil med disse på 240, så klok av skade..

boman
19/10/10, 21:06
Jeg tror ikke det er rehostaten hvis lysene bak varmereguleringa funker. Får du justert lyset(dimma det opp og ned)?

thomasd
19/10/10, 21:38
Jeg tror ikke det er rehostaten hvis lysene bak varmereguleringa funker. Får du justert lyset(dimma det opp og ned)?

Dimmeren kjøpte jeg ny på volvo. Har hatt samme feil på 240.

thomasd
19/10/10, 21:41
Det høres utsom det er Rheostaten din som har tatt kveld. Rheostaten en firkantet boks bak Yazaki speedometer typen. Den styrer instrumentbelysningene koster hos Volvo en rundt 800kr Delenr. 1398485

Er det en del som ryker offte? har prøvd med 2 stk rart de evt har samme feil.

boman
19/10/10, 22:13
Jeg tror ikke det er rehostaten hvis lysene bak varmereguleringa funker. Får du justert lyset(dimma det opp og ned)?


Dimmeren kjøpte jeg ny på volvo. Har hatt samme feil på 240.

Dimmeren (rehostaten) på 240 sitter rett bak hjulet du stiller lyset med, mens på 940 så er det bare en bryter som sender signal til rehostaten som sitter på speedometeret så vidt jeg har skjønt koblingsskjemaene rett.

Men hvis du får justert lyset i varmeapparatet/reguleringa så er ikke rehostaten defekt.

Wrasko
19/10/10, 22:17
EDIT: Glemte det.. Men han starter med å bruke 940'en som bruksbil i dag.. Så da kan han sjekke selv

thomasd
20/10/10, 23:10
prøvd og slått litt i dasjn? det pleier og hjelpe.. :)

ikkje slå så det knuster. men, smell til "litt"

Ga dashbordet et par slag fikk da til slutt lys bak alt annet en selve speedometeret.

En ting til som jeg oppgaget fylte bensin og etter det viste tankmåleren at jeg hadde mindre bensin etter fylling. Merkelig innstrumentpanel

Wrasko
20/10/10, 23:17
Ang bensinmåleren, er trolig bare å bytte over ledningene :)

thomasd
20/10/10, 23:23
Koble om hvilke ledninger?