PDA

Vis full versjon : Utstyrsnivå V50



espenv50
19/10/10, 20:12
Hei!

Er det no sted man kan sjekke hva slags utstyrsnivå bilen har? Stereo etc.
Lurer på å kjøpe en v50, men eier visste ikke noe om dette:confused:

Hva heter forøvrig utsyrsnivåene på V50?

På forhånd takk:)

-Espen-

JonV
20/10/10, 08:20
Summum (Topmodel)
Momentum
Kinetic
Base
R-Design

Har du et regnr eller vin nr så kan jeg finne det ut hva som er i bilen du har sett på

dieseldyret
20/10/10, 09:31
om du åpner passasjerdøren fremme, skal det stå en hvit klistrelapp med hhv Kinetic, Momentum, Summum på .

Utover utstyrsmodellen, kan det være bestilt mer utstyr likevel. Ang. stereo, skru av og på stereoen så kommer det opp en logo med hhv Performance Stereo (minste) , High Performance eller Premium Performance (best)

espenv50
21/10/10, 19:56
JonV: Har et regnr. AA49261 :)

Dieseldyret: Kommer ikke opp noe på stereoen om hva det er. bare bilde av en bil.

dieseldyret
21/10/10, 21:22
har ikke sett fysisk bilde av hva det står på minste nivået, mulig det er det. minn står det nemlig high performance når jeg skrur på.

espenv50
21/10/10, 21:45
har ikke sett fysisk bilde av hva det står på minste nivået, mulig det er det. minn står det nemlig high performance når jeg skrur på.

Ok:) Men om det er det minste så syns jeg ikke lyden er værst uansett:)
Nå har ikke jeg hørt hvordan en high performance er da...

runepv50
22/10/10, 14:00
Summum (Topmodel)
Momentum
Kinetic
Base
R-Design

Har du et regnr eller vin nr så kan jeg finne det ut hva som er i bilen du har sett på

Hvorfor er Summum toppmodellen? Ville nå helle rkalle R-design for topp i mine øyne.

JonV
22/10/10, 14:46
R design er jo bare en sportspakke.
Bodykit og senkesett/felger.

Er nok ikke noe problem å putte det på en summum

dieseldyret
22/10/10, 15:34
om du skal ha en bil eldre enn 07 (facelift) , så heter den "sport" istedetfor R-design. Mye av samme utseendet, men ikke instrumentskiver etc inni bilen, kun utvendig på 04-07 modellene.

Om du kikker i motorrommet og ser ett stag mellom støtdempertårna har den i tillegg sportspakke på understell med tårnstag, grovere krengningshemmere, fastere dempere og senket 20mm.

runepv50
22/10/10, 19:08
R design er jo bare en sportspakke.
Bodykit og senkesett/felger.

Er nok ikke noe problem å putte det på en summum


Det stemmer jo ikke. Du kan ikke putte på R-design på en Summum. Men velger du en R-design får du det som Summum har bortsett fra, El. førersete, el. innfellbare speil, kromlist over skiltplate og rails i sølv. Men så får du i tillegg R-design utvendig og innvendig (se liste vedlagt). Blant annet sportsratt, pedaler, instrumenter osv. Rattet i en Summum er meget tynt å holde i sammenlignet med R-design rattet.

Her er hva de ulike variantene inneholder:
http://www.volvocars.com/no/all-cars/volvo-c30/tools/Documents/V50.pdf

At summum på tidligere modeller har vært den versjonen med mest utstyr i pakken er sant, men en kan jo velge utstyr i tillegg som har mye mer betydning enn om den heter momentum eller summum. Det er jo totalen som teller. En kan faktisk finne en momentum med mer utstyr enn i en summum. Spørs bare hva som er valgt i tillegg altså.

Senking har ingenting med R-design å gjøre. Det må velges i tillegg uansett om du har Summum eller R-design og koster hele 1450,- !

volvoRsport
22/10/10, 19:35
Det stemmer jo ikke. Du kan ikke putte på R-design på en Summum.

Det meste av R-design pakken får man kjøpt som tilbehør.

runepv50
22/10/10, 20:53
Det meste av R-design pakken får man kjøpt som tilbehør.

Nei, ikke når du bestiller bilen ny fra fabrikk.

Du kan ikke bestille en Summum med: R-design alu paneler, girspak med alu. , R-design grill, R-design silk metal sidespeil, Sportspedaler, instrumenter, sportsratt og utvendig body kit.

volvoRsport
22/10/10, 20:55
Nei, ikke når du bestiller bilen ny fra fabrikk.

Du kan ikke bestille en Summum med: R-design alu paneler, girspak med alu. , R-design grill, R-design silk metal sidespeil, Sportspedaler, instrumenter, sportsratt og utvendig body kit.

Ikke fra fabrikk nei, men du kan få kjøpt det meste løst som tilbehør.

runepv50
22/10/10, 21:41
Ikke fra fabrikk nei, men du kan få kjøpt det meste løst som tilbehør.

Ja, det meste kan vel bygges i ettertid...bare tid og penger som begrenser det.

Men diskusjonen min gikk ut på hvorvidt Summum er topp modellen eller ikke. Så hvis du vil ha en Summum med R-design ....så velger du en R-design og velger elektriske stoler i tillegg...da er du i mål....! Du kjøper sef. ikke en summum og plukker deler hos volvo og styrer på hjemme i garasjen etterpå.

ASK Racing
23/10/10, 08:55
summum er toppmodell fodi den har mest ustyr somstandard,

R-desgn kan mer sammenlignes med en momentum, sånn sirka ;)

på nettsiden bygg din egen volvo kan du ikke velge r-design på summum, men jeg vet det går å bestile bilen som summum, å få den levert med rdesign kittet, det skal vst gå på alle, gjorde vertfal det for noen måneder siden.

vet om en 10 model Drive med r-design, og 2 10 model v50 summum r-design,

har ikke helt oversikt over bestilings prosessen, men det har blitt gjort :)

uansett så er alt r design utstyret tljengelig som tilbehør, http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb/AccessoriesWeb.mvc/sv-SE/NO/V50/2011/all/all/all/ShowDocument/VCC-423672

runepv50
23/10/10, 09:18
summum er toppmodell fodi den har mest ustyr somstandard,

R-desgn kan mer sammenlignes med en momentum, sånn sirka ;)

på nettsiden bygg din egen volvo kan du ikke velge r-design på summum, men jeg vet det går å bestile bilen som summum, å få den levert med rdesign kittet, det skal vst gå på alle, gjorde vertfal det for noen måneder siden.

vet om en 10 model Drive med r-design, og 2 10 model v50 summum r-design,

har ikke helt oversikt over bestilings prosessen, men det har blitt gjort :)

uansett så er alt r design utstyret tljengelig som tilbehør, http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb/AccessoriesWeb.mvc/sv-SE/NO/V50/2011/all/all/all/ShowDocument/VCC-423672

Hvis du ser på lista over utstyr så ser du at Summum ikke har mest utstyr. Den har el. seter og ei krom list og el speil. Mens R-design har hele styling pakka både innvendig og utvendig. Hvis en velger en R-design med el. stoler i tillegg så får en en bil som er mye mer utstyrt enn en Summum. Momentum er en R-design uten sportspakka utvendig og innvendig.

Ja for noen år siden var det annerledes, altså før 2008. For da var det ingen ting som hete R-design som egen pakke slik som Summum, Momentum...osv. Da måtte du velge denne sportspakken som det het den gang, i tillegg til f.eks Summum. Dette gjorde jeg selv med en V50 2007.

At alt R-design utstyret er tilgjengelig hos volvo i ettertid, er jo det samme som at du kan bytte ut komlisten og få inn el. stoler i en R-design.

Prismessig er en R-design dyrere enn en Summum, så hvorfor er Summum topp modell da? En må jo se på hvilket utstyr som er på bilene. I lista til volvo begynner kan en lese fra venstre Base, Kinetic, Momentum, Summum og R-design helt til venstre som også er dyrest.

10 model Drive med r-design finns selvsagt (helt vanlig) men 2010 model v50 summum r-design, den må du dokumentere bedre. For det er det ikke noe som heter. Da er det en R-design med El. stoler. Da har du Summum utstyr + R-pakken.

ASK Racing
23/10/10, 10:07
så langt jeg vet ble de spesial bestilt, en hvit og en sort,ble bestilt samtidig. som sagt, jeg er ikke helt sikker på detaljene i bestilingen. kan godt være oppgraderte R-Design, men de kaldte de for summum, har ikke tenkt noe mer på det, å bryr meg egentlig ikke heller :)

hvis du ser bort ifra stylingen som utstyr, så har summum mer standard utstyr en momentum, r-design er så godt som en momentum.

men jeg vil jo heller kalde R-Design og Summum for toppmodellene, fordi de leverer høyt på vert sitt nivå,

hvis pris er en pekepinn på topp modell er jo R-Design toppmodellen, R-Design koster 54.000 å summum koster 45.000 :)

men jeg vl påstå at du får mer for pengene med en r-design en summum,
summum over momentum kan dras ut i 17", skinn, elseter, standard, ser de har endra på utstyrs valgene igjen, så det her kan jo være helt utdatert allerede :) men sånn var det vertfal for 2 mnd siden når jeg studerte pris på C30 :)

ser de har til og med tatt bort drive som en egen model, nå er det et utstyrs valg :)

runepv50
23/10/10, 10:27
så langt jeg vet ble de spesial bestilt, en hvit og en sort,ble bestilt samtidig. som sagt, jeg er ikke helt sikker på detaljene i bestilingen. kan godt være oppgraderte R-Design, men de kaldte de for summum, har ikke tenkt noe mer på det, å bryr meg egentlig ikke heller :)

hvis du ser bort ifra stylingen som utstyr, så har summum mer standard utstyr en momentum, r-design er så godt som en momentum.

men jeg vil jo heller kalde R-Design og Summum for toppmodellene, fordi de leverer høyt på vert sitt nivå,

hvis pris er en pekepinn på topp modell er jo R-Design toppmodellen, R-Design koster 54.000 å summum koster 45.000 :)

men jeg vl påstå at du får mer for pengene med en r-design en summum,
summum over momentum kan dras ut i 17", skinn, elseter, standard, ser de har endra på utstyrs valgene igjen, så det her kan jo være helt utdatert allerede :) men sånn var det vertfal for 2 mnd siden når jeg studerte pris på C30 :)

Du kan jo ikke se bort fra utstyr som er i en pakke (fordi styling er standard i R-design), da kan du jo begynne å se bort fra utstyr på Summum også så er du plutselig på en Kinetic!!! Så det går ikke. Summum har el. seter men R-design har sport utvendig og innvendig. Da er Summum en Momentum med el.seter, el speil og en crom list. Mens R-design er momentum med full sport innvendig og utvendig. Så kan en jo selv vurdere om en vil se på de setene som topp utstyr i forhold til full styling pakke utvendig og innvendig :)

Jeg ville kalle Summum en helt topp modell for en på 50år og R-design topp for en på 30år, fordi det vil bli 2 forskjellige kunde grupper for hva de vil sette som viktig (el. seter eller full sport). Er ikke i tvil om hva jeg ville valgt utstyrsmessig og pris. Er helt klart enig med deg i at en får mest utstyr for pengene ved å velge R-design. Derfor mener jeg også at R-design er mye mer toppmodell enn Summum. Før 2008 da det ikke fantes en egen R-design, JA, da var Summum på topp. :)

ASK Racing
23/10/10, 10:56
det er godt vi blir enige :)
det var så mye enklere før når vi hadde R modellene, da var det ingen tvil, nå kan jo alle få R-desgn, om det er d2 eller t5 spiller ingen rolle :(
klart det ser pent ut, men føler lksom at det skulle ligge noe mer bak det, vel vel. den tid den sorg :)

som du sier, de er topp utstyrsnivå på ver sin ende av spekteret, sport, eller komfor, så må en gjøre et valg :)