Vis full versjon : Utstyrsnivå V50
Hei!
Er det no sted man kan sjekke hva slags utstyrsnivå bilen har? Stereo etc.
Lurer på å kjøpe en v50, men eier visste ikke noe om dette:confused:
Hva heter forøvrig utsyrsnivåene på V50?
På forhånd takk:)
-Espen-
Summum (Topmodel)
Momentum
Kinetic
Base
R-Design
Har du et regnr eller vin nr så kan jeg finne det ut hva som er i bilen du har sett på
dieseldyret
20/10/10, 09:31
om du åpner passasjerdøren fremme, skal det stå en hvit klistrelapp med hhv Kinetic, Momentum, Summum på .
Utover utstyrsmodellen, kan det være bestilt mer utstyr likevel. Ang. stereo, skru av og på stereoen så kommer det opp en logo med hhv Performance Stereo (minste) , High Performance eller Premium Performance (best)
JonV: Har et regnr. AA49261 :)
Dieseldyret: Kommer ikke opp noe på stereoen om hva det er. bare bilde av en bil.
dieseldyret
21/10/10, 21:22
har ikke sett fysisk bilde av hva det står på minste nivået, mulig det er det. minn står det nemlig high performance når jeg skrur på.
har ikke sett fysisk bilde av hva det står på minste nivået, mulig det er det. minn står det nemlig high performance når jeg skrur på.
Ok:) Men om det er det minste så syns jeg ikke lyden er værst uansett:)
Nå har ikke jeg hørt hvordan en high performance er da...
Summum (Topmodel)
Momentum
Kinetic
Base
R-Design
Har du et regnr eller vin nr så kan jeg finne det ut hva som er i bilen du har sett på
Hvorfor er Summum toppmodellen? Ville nå helle rkalle R-design for topp i mine øyne.
R design er jo bare en sportspakke.
Bodykit og senkesett/felger.
Er nok ikke noe problem å putte det på en summum
dieseldyret
22/10/10, 15:34
om du skal ha en bil eldre enn 07 (facelift) , så heter den "sport" istedetfor R-design. Mye av samme utseendet, men ikke instrumentskiver etc inni bilen, kun utvendig på 04-07 modellene.
Om du kikker i motorrommet og ser ett stag mellom støtdempertårna har den i tillegg sportspakke på understell med tårnstag, grovere krengningshemmere, fastere dempere og senket 20mm.
R design er jo bare en sportspakke.
Bodykit og senkesett/felger.
Er nok ikke noe problem å putte det på en summum
Det stemmer jo ikke. Du kan ikke putte på R-design på en Summum. Men velger du en R-design får du det som Summum har bortsett fra, El. førersete, el. innfellbare speil, kromlist over skiltplate og rails i sølv. Men så får du i tillegg R-design utvendig og innvendig (se liste vedlagt). Blant annet sportsratt, pedaler, instrumenter osv. Rattet i en Summum er meget tynt å holde i sammenlignet med R-design rattet.
Her er hva de ulike variantene inneholder:
http://www.volvocars.com/no/all-cars/volvo-c30/tools/Documents/V50.pdf
At summum på tidligere modeller har vært den versjonen med mest utstyr i pakken er sant, men en kan jo velge utstyr i tillegg som har mye mer betydning enn om den heter momentum eller summum. Det er jo totalen som teller. En kan faktisk finne en momentum med mer utstyr enn i en summum. Spørs bare hva som er valgt i tillegg altså.
Senking har ingenting med R-design å gjøre. Det må velges i tillegg uansett om du har Summum eller R-design og koster hele 1450,- !
volvoRsport
22/10/10, 19:35
Det stemmer jo ikke. Du kan ikke putte på R-design på en Summum.
Det meste av R-design pakken får man kjøpt som tilbehør.
Det meste av R-design pakken får man kjøpt som tilbehør.
Nei, ikke når du bestiller bilen ny fra fabrikk.
Du kan ikke bestille en Summum med: R-design alu paneler, girspak med alu. , R-design grill, R-design silk metal sidespeil, Sportspedaler, instrumenter, sportsratt og utvendig body kit.
volvoRsport
22/10/10, 20:55
Nei, ikke når du bestiller bilen ny fra fabrikk.
Du kan ikke bestille en Summum med: R-design alu paneler, girspak med alu. , R-design grill, R-design silk metal sidespeil, Sportspedaler, instrumenter, sportsratt og utvendig body kit.
Ikke fra fabrikk nei, men du kan få kjøpt det meste løst som tilbehør.
Ikke fra fabrikk nei, men du kan få kjøpt det meste løst som tilbehør.
Ja, det meste kan vel bygges i ettertid...bare tid og penger som begrenser det.
Men diskusjonen min gikk ut på hvorvidt Summum er topp modellen eller ikke. Så hvis du vil ha en Summum med R-design ....så velger du en R-design og velger elektriske stoler i tillegg...da er du i mål....! Du kjøper sef. ikke en summum og plukker deler hos volvo og styrer på hjemme i garasjen etterpå.
ASK Racing
23/10/10, 08:55
summum er toppmodell fodi den har mest ustyr somstandard,
R-desgn kan mer sammenlignes med en momentum, sånn sirka ;)
på nettsiden bygg din egen volvo kan du ikke velge r-design på summum, men jeg vet det går å bestile bilen som summum, å få den levert med rdesign kittet, det skal vst gå på alle, gjorde vertfal det for noen måneder siden.
vet om en 10 model Drive med r-design, og 2 10 model v50 summum r-design,
har ikke helt oversikt over bestilings prosessen, men det har blitt gjort :)
uansett så er alt r design utstyret tljengelig som tilbehør, http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb/AccessoriesWeb.mvc/sv-SE/NO/V50/2011/all/all/all/ShowDocument/VCC-423672
summum er toppmodell fodi den har mest ustyr somstandard,
R-desgn kan mer sammenlignes med en momentum, sånn sirka ;)
på nettsiden bygg din egen volvo kan du ikke velge r-design på summum, men jeg vet det går å bestile bilen som summum, å få den levert med rdesign kittet, det skal vst gå på alle, gjorde vertfal det for noen måneder siden.
vet om en 10 model Drive med r-design, og 2 10 model v50 summum r-design,
har ikke helt oversikt over bestilings prosessen, men det har blitt gjort :)
uansett så er alt r design utstyret tljengelig som tilbehør, http://vccs.volvocars.se/AccessoriesWeb/AccessoriesWeb.mvc/sv-SE/NO/V50/2011/all/all/all/ShowDocument/VCC-423672
Hvis du ser på lista over utstyr så ser du at Summum ikke har mest utstyr. Den har el. seter og ei krom list og el speil. Mens R-design har hele styling pakka både innvendig og utvendig. Hvis en velger en R-design med el. stoler i tillegg så får en en bil som er mye mer utstyrt enn en Summum. Momentum er en R-design uten sportspakka utvendig og innvendig.
Ja for noen år siden var det annerledes, altså før 2008. For da var det ingen ting som hete R-design som egen pakke slik som Summum, Momentum...osv. Da måtte du velge denne sportspakken som det het den gang, i tillegg til f.eks Summum. Dette gjorde jeg selv med en V50 2007.
At alt R-design utstyret er tilgjengelig hos volvo i ettertid, er jo det samme som at du kan bytte ut komlisten og få inn el. stoler i en R-design.
Prismessig er en R-design dyrere enn en Summum, så hvorfor er Summum topp modell da? En må jo se på hvilket utstyr som er på bilene. I lista til volvo begynner kan en lese fra venstre Base, Kinetic, Momentum, Summum og R-design helt til venstre som også er dyrest.
10 model Drive med r-design finns selvsagt (helt vanlig) men 2010 model v50 summum r-design, den må du dokumentere bedre. For det er det ikke noe som heter. Da er det en R-design med El. stoler. Da har du Summum utstyr + R-pakken.
ASK Racing
23/10/10, 10:07
så langt jeg vet ble de spesial bestilt, en hvit og en sort,ble bestilt samtidig. som sagt, jeg er ikke helt sikker på detaljene i bestilingen. kan godt være oppgraderte R-Design, men de kaldte de for summum, har ikke tenkt noe mer på det, å bryr meg egentlig ikke heller :)
hvis du ser bort ifra stylingen som utstyr, så har summum mer standard utstyr en momentum, r-design er så godt som en momentum.
men jeg vil jo heller kalde R-Design og Summum for toppmodellene, fordi de leverer høyt på vert sitt nivå,
hvis pris er en pekepinn på topp modell er jo R-Design toppmodellen, R-Design koster 54.000 å summum koster 45.000 :)
men jeg vl påstå at du får mer for pengene med en r-design en summum,
summum over momentum kan dras ut i 17", skinn, elseter, standard, ser de har endra på utstyrs valgene igjen, så det her kan jo være helt utdatert allerede :) men sånn var det vertfal for 2 mnd siden når jeg studerte pris på C30 :)
ser de har til og med tatt bort drive som en egen model, nå er det et utstyrs valg :)
så langt jeg vet ble de spesial bestilt, en hvit og en sort,ble bestilt samtidig. som sagt, jeg er ikke helt sikker på detaljene i bestilingen. kan godt være oppgraderte R-Design, men de kaldte de for summum, har ikke tenkt noe mer på det, å bryr meg egentlig ikke heller :)
hvis du ser bort ifra stylingen som utstyr, så har summum mer standard utstyr en momentum, r-design er så godt som en momentum.
men jeg vil jo heller kalde R-Design og Summum for toppmodellene, fordi de leverer høyt på vert sitt nivå,
hvis pris er en pekepinn på topp modell er jo R-Design toppmodellen, R-Design koster 54.000 å summum koster 45.000 :)
men jeg vl påstå at du får mer for pengene med en r-design en summum,
summum over momentum kan dras ut i 17", skinn, elseter, standard, ser de har endra på utstyrs valgene igjen, så det her kan jo være helt utdatert allerede :) men sånn var det vertfal for 2 mnd siden når jeg studerte pris på C30 :)
Du kan jo ikke se bort fra utstyr som er i en pakke (fordi styling er standard i R-design), da kan du jo begynne å se bort fra utstyr på Summum også så er du plutselig på en Kinetic!!! Så det går ikke. Summum har el. seter men R-design har sport utvendig og innvendig. Da er Summum en Momentum med el.seter, el speil og en crom list. Mens R-design er momentum med full sport innvendig og utvendig. Så kan en jo selv vurdere om en vil se på de setene som topp utstyr i forhold til full styling pakke utvendig og innvendig :)
Jeg ville kalle Summum en helt topp modell for en på 50år og R-design topp for en på 30år, fordi det vil bli 2 forskjellige kunde grupper for hva de vil sette som viktig (el. seter eller full sport). Er ikke i tvil om hva jeg ville valgt utstyrsmessig og pris. Er helt klart enig med deg i at en får mest utstyr for pengene ved å velge R-design. Derfor mener jeg også at R-design er mye mer toppmodell enn Summum. Før 2008 da det ikke fantes en egen R-design, JA, da var Summum på topp. :)
ASK Racing
23/10/10, 10:56
det er godt vi blir enige :)
det var så mye enklere før når vi hadde R modellene, da var det ingen tvil, nå kan jo alle få R-desgn, om det er d2 eller t5 spiller ingen rolle :(
klart det ser pent ut, men føler lksom at det skulle ligge noe mer bak det, vel vel. den tid den sorg :)
som du sier, de er topp utstyrsnivå på ver sin ende av spekteret, sport, eller komfor, så må en gjøre et valg :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.