PDA

Vis full versjon : ikke noe lys i dashbord :S HJELP!



kristiansl
19/10/10, 18:40
hei.
jeg har ikke kikka så mye på bilen siden jeg kjøpte den, men nå i hælja så starta jeg og gjorde litt små ting på den, men ikke noe tegn til lys i dashbordet :S alt av 52 mm instrumenter og sånt lyser ikke i det hele tatt.. sikringene og sånt er fint men hørte at det var et grønt rele under dashbordet på sjåfør sia som kunne være gåent? hva kan være galt??

mamolv
19/10/10, 18:57
rør litt på dimmerbryteren.enten dårlig kontakt eller at den er gåen.et kjent problem dette..

egil
19/10/10, 19:05
Veldi enkelt å ta ut dimmebryteren å koble sammen dei 2 ledningene som går inn på den:) Ser også om motstanden er svidd i bryteren. ca 15 min jobb.

kristiansl
19/10/10, 19:30
okey :) takk for gode svar

Kodja
19/10/10, 19:44
rør litt på dimmerbryteren.enten dårlig kontakt eller at den er gåen.et kjent problem dette..

i alle fall med tanke på at dette er 3-4 gangen i løpet av 1-2 mnd det er oppe :p hehe begynner å bli slitne disse dimmebryterne, på tide å finne en annen type som tåler mer kanskje :)

mamolv
19/10/10, 19:56
i alle fall med tanke på at dette er 3-4 gangen i løpet av 1-2 mnd det er oppe :p hehe begynner å bli slitne disse dimmebryterne, på tide å finne en annen type som tåler mer kanskje :)

hehe..er latterlig at det skal være så vanskelig å bruke søkefunksjonen ja...:p
er dårlige dimmerbryterne ja, men har et par i reserve selv:)

egil
20/10/10, 10:30
Heilt i orden at det er dei som ryker og:) Alvorli enkle å bytte og greit å kontrollere.

Bakken
24/10/10, 21:40
Hehe, var ikke noe lys i dashbordet mitt heller når jeg kjøpte den, dimmebrytern var ikke tilkoblet for en eller annen grunn :p

kristiansl
04/11/10, 12:28
nå har jeg sjekket dimmebryteren etter masse annet greier som jeg har gjort på bilen, og den funker perfekt.. men det er ikke et eneste lys i dashbordet.. men i klokka og voltmeteret er det lys som jeg kan dimme opp og ned, men lurer da på om det kan være noe dårlig komponeneter?

Joakimny91
09/11/10, 00:48
Fjernet min dimmebryter på min 240 og koblet ledningene isammen og erstattet dimmebryteren med tåkelysbryter :)

Mr. Crepsley
09/11/10, 18:11
Jeg mangler lys i midtkonsollen, men har i instrumentet. Er det da dimmebryteren som er gåen? Skjer nadaniks når jeg vrir på den. Altså, dimmer ikke.

245raggarspinn
11/11/10, 11:47
nå har jeg sjekket dimmebryteren etter masse annet greier som jeg har gjort på bilen, og den funker perfekt.. men det er ikke et eneste lys i dashbordet.. men i klokka og voltmeteret er det lys som jeg kan dimme opp og ned, men lurer da på om det kan være noe dårlig komponeneter?

skulle du bytte hele dashen? når min ikke lyste så var det overledning som sagt, sikringene gikk hele tia. jeg målte meg fram med mulitmeteret å fikset det. men sikringene dine er like hele? har du ett nytt instrument er det jo bare å prøve. :)

patte
17/11/10, 12:37
ville ha kjekket over ledningene osv bak dere drev med samme problemet i forige uke men det som hadde skjedd hos meg var at det var kortsluttning i bak lyktene så det hadde brent en kabel ved lys bryter min så har skjøta kablene nå men tror jeg må bytte lys bryter'n pga blir skrur seg ikke av på tenninga når lys bryter'n står på 0 :P men vrir jeg på den så stopper den :P ^^ hehe

mye rare koblinger man finner fra forige eiere ass :P ^^