PDA

Vis full versjon : Byggge om fra manuell M46 til automat AW72?



Svirre
19/10/10, 17:58
Jeg har lyst til å gjøre det motsatte av hva andre har lyst til! :p

Det jeg lurer på, og om jeg har forstått det riktig ved bytte er av jeg må bytte;
evt. pedalsett, svinghjul, selve kassa så klart!, clutchhus (siden jeg har diesel) med clutch og mellomaksel?

Tror det var de tinga jeg skulle komme på. Hvis noen har en automatkasse til overs så kan en bytte :D Er en M46 m/OD. Alt fungerer bra! Kassa har gått 342 000km nå.

R-israelsen
19/10/10, 18:34
Hehe, Du vil bytte motsatt ja:D

Jeg har jo pedalsett osv til deg, Men vet ikke om autolat kassa kan fikses da jeg mistet framdriften i den, kan kun rygge..

Svirre
19/10/10, 18:43
Hehe, Du vil bytte motsatt ja:D

Jeg har jo pedalsett osv til deg, Men vet ikke om autolat kassa kan fikses da jeg mistet framdriften i den, kan kun rygge..

Hmm...da blir det nok litt mindre interessant :P Er en smule lei av ordet overhaling. Når det er bedre å få tak i noe helt til en billig penge :P

Magnus Hagtvedt
19/10/10, 18:57
Jeg gjorde det, riktig nok i forbindelse med motor-bytte, men i alle fall. Det er jo fordel med pedalsett til automat, istedet for svinghjul, er det bare en tynnere plate med startkrans. (i alle fall på bensinmotoriserte.) Spakestell og i enkelte tilfeller mellomaksel. Clutchen skal jo vekk, til fordel for konverteren,

R-israelsen
19/10/10, 18:58
Hehe ja.

Svirre
19/10/10, 19:43
Jeg gjorde det, riktig nok i forbindelse med motor-bytte, men i alle fall. Det er jo fordel med pedalsett til automat, istedet for svinghjul, er det bare en tynnere plate med startkrans. (i alle fall på bensinmotoriserte.) Spakestell og i enkelte tilfeller mellomaksel. Clutchen skal jo vekk, til fordel for konverteren,

Mulig å kombinere automatkasse med manuellclutch? Bare lurer :p

s4nd3r
19/10/10, 20:05
Mulig å kombinere automatkasse med manuellclutch? Bare lurer :p

rekner med du veit korleis ei automat kasse fungerer??????????????????????

nei. det går ikkje..... men. går an og bygge så du velger gir... så det blir som en (petter solbærg rally bil) giring på ratte forxempel...

men, det koster mye meir en det smaker.. :P
er brukt i dragrace... for og få maxx ut av kassa..

Wrasko
19/10/10, 20:23
På automaten som man får i f.eks 960, den som er på b6304f samt 2,5 literen, den har folk fikset giring på rattet til for en snau tusenlapp før.. ikke i Norge dog?

Svirre
19/10/10, 20:30
rekner med du veit korleis ei automat kasse fungerer??????????????????????

nei. det går ikkje..... men. går an og bygge så du velger gir... så det blir som en (petter solbærg rally bil) giring på ratte forxempel...

men, det koster mye meir en det smaker.. :P
er brukt i dragrace... for og få maxx ut av kassa..

Veit sånn halvveis hvordan en automatkasse fungerer, men lurte på om clutchen kunne gjøre samme nytte som en konverter. Det kunne den tydeligvis ikke :p

s4nd3r
19/10/10, 20:35
Veit sånn halvveis hvordan en automatkasse fungerer, men lurte på om clutchen kunne gjøre samme nytte som en konverter. Det kunne den tydeligvis ikke :p

hehe... :) hmm.. ikkje råd og vite alt på jord heller... lærer mye nytt hvær dag. uten og vete om det.. :) eg bytta automat kassa på silveradoen min. fikk tak i ei 98mod kasse fra en suburban. og bilen min er 96. så elektronikkern er ikkje lik. så tok en råkjangs og flytta over elmatta og alle giverane.. og det funker... :) hehe...

søk på youtuben.. sikkert mye rart og sjå og lære.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=ydlRegFEaIk
http://www.youtube.com/watch?v=Yv69lyTVkq4&feature=channel

Agrostar
19/10/10, 21:03
Fendt Turbomatic har jo turbinclutch pluss vanleg clutch :p Er det så mykje forskjell på det og ein automat da?

DieselDriver
19/10/10, 21:10
Poenget med konverter er og gi trykk til til kassa. Med clutch får jo ikke kassa trykk før du clutcher ut.

Agrostar
20/10/10, 05:48
Du får jo ein mellomting med turbinclutch :p Må clutche som vanleg, men kan sette den i ke gir du vil og sleppe clutchen rett ut, da står den berre der og slurar på oljen.

gaupe
20/10/10, 07:59
AW72 på diesel går ikkje, det fins ikkje kasser med rett hus. Trur det er ZFen som er einaste alternativ då.

Svirre
20/10/10, 11:10
AW72 på diesel går ikkje, det fins ikkje kasser med rett hus. Trur det er ZFen som er einaste alternativ då.

Hmm. Sitter med VADIS og der får jeg kun opp M46 og ZF22 kasser som fulgte på '92 mod 940 TD. Men ZF22, kasse fra 960?

gaupe
20/10/10, 12:08
Hmm. Sitter med VADIS og der får jeg kun opp M46 og ZF22 kasser som fulgte på '92 mod 940 TD. Men ZF22, kasse fra 960?

Nei, frå 940 td, alternativt 960 med td.

Svirre
20/10/10, 13:57
Nei, frå 940 td, alternativt 960 med td.

960 kom med diesel biler :p men tror jeg skal satse på fra en annen 940 TD.

gaupe
20/10/10, 14:15
960 kom med diesel biler :p men tror jeg skal satse på fra en annen 940 TD.

Ja, var diesel i tidleg 960 og 760.