PDA

Vis full versjon : Hvor få tak i bremsesprit?



christoffera
19/10/10, 16:15
Trenger no bra fettavløsende vaskemiddel til å ha i garasjen, så jeg kjøpte en sånn pumpeflaske på biltema, men jeg trenger no å ha oppi...

Spurte om de hadde bremsesprit men de hadde bare på sånne spraybokser.

Noen som vet hvor man kan få tak i bremsesprit på kanner?

Yngste Haugerud
19/10/10, 16:40
Bruk f.eks. tynner, aceton, isopropanol eller rødsprit.
Alle de finnes ihvertfall å få kjøpt på kanner og flasker;)

christoffera
19/10/10, 21:18
er det like killer som bremsesprit?

Bear
19/10/10, 21:23
teknisk alkohol funker fjell;)

Yngste Haugerud
20/10/10, 07:11
er det like killer som bremsesprit?

Aceton eller Isopropanol er vel det nærmeste vil jeg tru. Jeg bruker tynner til det meste, det tar alt av oljer og fett. Men kan også ta lakk og bleike plastikk

Jonas Soldal
09/11/10, 19:27
Nermeste Wurth butikk. ( http://194.19.67.96/wn_eh.exe/Start ) Gå inn her å søk på bremserens ;)

Würth Kristiansand
Kongsgård allé 53
4632 Kristiansand S

JørnM_940
09/11/10, 19:28
Himkok funker om du ikke har teknisk sprit for handa:)

Per Turbo
09/11/10, 19:35
Würth eller CRC har bremserens på kanner mener jeg å huske :)

christoffera
10/11/10, 00:14
Nice... da får jeg ta en tur innom der ;)

rogern
11/11/10, 17:54
bruker tynner eller bremserens til å vaske alt mulig oljete, møkkete skit.
syntes tynnern er hvertfall like hissig som bremserens. har ikke prøvd en haug av renser riktignok men.

tynnern slakter bort stort sett alt som er av oljer, lim, fett osv.
den kan også ta lakk, plast osv som er nevnt her.
celulosetynner er vel enda værre en vanlig tynner igjen. sikkert fint for hjernen :o

Solbekk
11/11/10, 21:01
Halveis offtopic, men jeg var ihvertfall knall fornøyd med bremserensen til biltema, den på sprayboks. Knallbra trykk, grei mengde og løste raskt og smertefritt vekk alt drit som lå på både hender og bremseskiver.

Når det gjelder bulk kvanta med væske så har jeg brukt vanlig tynner til vask av deler eller lignende. CRC 5-56 om jeg bare skal vaske hendene raskt for møkk.

Vik93
11/11/10, 21:11
de har bremserens på to slettebøe

rogern
12/11/10, 21:16
Halveis offtopic, men jeg var ihvertfall knall fornøyd med bremserensen til biltema, den på sprayboks. Knallbra trykk, grei mengde og løste raskt og smertefritt vekk alt drit som lå på både hender og bremseskiver.

Når det gjelder bulk kvanta med væske så har jeg brukt vanlig tynner til vask av deler eller lignende. CRC 5-56 om jeg bare skal vaske hendene raskt for møkk.

biltema bremserensen gjorde reint og fint inni bakakselen min også, rant ut masse drit.

men vet ikke om jeg ville vaska henda med løsemidler :p