Vis full versjon : Godkjenning av lesjøfors på 245
Hei!
Sliter med å få godkjent lesjøfors 40mm senkesett på min 245. BT vil ikke godkjenne pga på tüvpapiret står det at tillatt aksellast bak er1060KG, mens i vognkortet står det 1160KG.
Jeg vet at mange har fått godkjent med lesjøfors, og lurer derfor på hvordan dere har klart dette? Kan det være feil i tüvpapirene, eller må man slite med å få trukket ned aksellasten i vognkortet?
Setter stor pris på hjelp her!
Refinement!
19/10/10, 21:44
Kontakt Volvo Norge og be dem skrive ut papirer med ny aksellast på din bil. Vanlig at vekten ikke er endret om bilen tidligere er ombygget fra varebil til 5-seter.
Kontakt Volvo Norge og be dem skrive ut papirer med ny aksellast på din bil. Vanlig at vekten ikke er endret om bilen tidligere er ombygget fra varebil til 5-seter.
Bilen har vært varebil ja, og akkurat fått tilsendt papirer ifra volvo norge om endringer. Men det er etter endringene det blir 1160KG i vognkortet, når det var varebil var det 1330KG om jeg husker riktig.
Kan det være mulig å få senket denne enda mer? Noen som vet?
Volvo-245-
20/10/10, 20:31
Jeg senka min 245 med 40mm lesjøfors uten noen problemer.
En kompis hadde en 245 med grønne skilter. der var det spacere på dempertorna foran. på 3 cm.
Refinement!
20/10/10, 22:00
Bilen har vært varebil ja, og akkurat fått tilsendt papirer ifra volvo norge om endringer. Men det er etter endringene det blir 1160KG i vognkortet, når det var varebil var det 1330KG om jeg husker riktig.
Kan det være mulig å få senket denne enda mer? Noen som vet?
Det kan kun Volvo Norge svare på. Skader ikke å spørre;)
Nå vet jeg ikke hvilke vekter som står oppgitt i TUV-papirene på hhv sedan og st.vogn, men det er ikke papirene til sedan du har?
Det kan kun Volvo Norge svare på. Skader ikke å spørre;)
Nå vet jeg ikke hvilke vekter som står oppgitt i TUV-papirene på hhv sedan og st.vogn, men det er ikke papirene til sedan du har?
Det er jeg faktisk ikke helt sikker på, litt vanskelig å sjekke og fordi BT tok tüvpapirene :S Men nummeret på tüvpapirene stemte overens med nummeret på fjærene, så da må de vel stemme?
Joakim-G_R
20/10/10, 23:02
En kompis hadde en 245 med grønne skilter. der var det spacere på dempertorna foran. på 3 cm.
?? 3 CENTIMETER??? 30 mm høyere enn din forran??? Dæven, snakk om senk. 30mm plater og 35mm senk :D
Rart at det ikke kan godkjennas på min da :( Har tatt vekk heverne på dempertorna foran ja, måtte til for å kunne godkjenne ombyggingen.
Volvo-245-
20/10/10, 23:59
Ja. syns det var rart ja
Hei!
Sliter med å få godkjent lesjøfors 40mm senkesett på min 245. BT vil ikke godkjenne pga på tüvpapiret står det at tillatt aksellast bak er1060KG, mens i vognkortet står det 1160KG.
Jeg vet at mange har fått godkjent med lesjøfors, og lurer derfor på hvordan dere har klart dette? Kan det være feil i tüvpapirene, eller må man slite med å få trukket ned aksellasten i vognkortet?
Setter stor pris på hjelp her!
:eek: Dem er syke her i norge ! så mye spetakkel . har lesjøfors selv og varebil lodd og stag + Heiseklosser bak. det er vel ikke " POP" og komme på biltilsynet og vise det med eller ?
Joakim-G_R
21/10/10, 11:46
hvorfor har du heiseklosser OG senkesett?
Du vet ikke hvor stor tillatt aksellast du har da? Og hva som står i tüvpapirene dine?
Det er forskjell på sedan og stv. Jeg holdt på å få feil på min 245. Men husker ikke hva som var forskjellen.
Joakim-G_R
24/10/10, 01:50
Lasteevnen bak.
Volvo-245-
24/10/10, 03:40
Du vet ikke hvor stor tillatt aksellast du har da? Og hva som står i tüvpapirene dine?
Jeg skal sjekke på mandan
Jeg skal sjekke på mandan
Fint! :)
Snakket med volvo norge i dag, og de kunne ikke hjelpe meg med å senke aksellasten noe mer, da de ikke har noen papirer fra fabrikken at dette er godkjent. :(
Ordner seg nå, snakket med mekonomen hvor jeg handlet fjærene og det viste seg at jeg hadde fått feil opplysninger i tüvpapirene :)
Hah, min ex-varevogn er godkjent senket med den forhøyede aksellasten for varevogner :p
Hah, min ex-varevogn er godkjent senket med den forhøyede aksellasten for varevogner :p
Hehe :) virker som at det kommer helt an på hvem du møter på BT. Noen er MYE verre å ha med å gjøre enn andre.
Hehe :) virker som at det kommer helt an på hvem du møter på BT. Noen er MYE verre å ha med å gjøre enn andre.
Det var vel pervoer 40+ du snakka med på BT? er slik over hele landet. men hvem skal vi skylde på? Ingen av oss vil bli sett på som idioter, for å ta jobb der.. :rolleyes:
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.