PDA

Vis full versjon : feilkode 1-4-3 + 2-3-2!!



OlavS.
19/10/10, 14:06
av og til når jeg starter bilen, så får jeg frem lambda lampa, og har hentet ut følgende kode:
1-4-3 bankesensor.

noen som veit hva det kan komme av?
har hatt problemer tidligere, med at den har vært treig å starte når den er halvkald. mistenker temp.giveren for dette. kan den ha noe med banke sensoren å gjøre?
får den bare en skjelden gang, når bilen har stått over natta.

PowerFinnmark
20/10/10, 03:52
Vis du har "tuklet" sensorene kan det hende at du kansje har sott feil kabel på feil giver.

Men vis banke sensor er defekt eller tuller vil den sende signaler til ecu om og Senke tenning på grunn av detonasjon. "tenningsbank".

Men du kan sjekke om bankesensor funker med og koble opp stroboskop og sjekke tenninga mens du knaker i sensoren med en hammer.

OlavS.
20/10/10, 15:57
har ikke tuklet med sensorer, men temp.giveren har tuklet det til med seg selv. såvirker ikke osm om bilen kobler inn "choke" heller lenger.
jævlig irriterende igrunn.

PowerFinnmark
20/10/10, 22:29
Nei vis tempgiver til ecu ikke har korrekt utslag så vil biln ikke vite om motor er varm eller kald og da blir motoren og gi feil blanding i forhold til aktuell motor temp.

Den kan du sjekke og måle motstand på.

Sjekk LMM'n din får det kan hende at en av trådene er røket og da får du også feil blanding. Disse går ann og lodde vis dem har blidt brutt nært nokk et kontakt punkt gjort det selv på kompisen sin 240 med lh2.2 ;)

OlavS.
21/10/10, 16:05
har en ny en , så jeg skal ta det i samme slengen som motoren er ute..

OlavS.
21/10/10, 16:06
regner med det er temp. giveren som kødder det til, for det er bare når jeg er borti gassen, innen 10 sek etter at den er startet. da hoster den noe jævlig, og kan av og til slå ut lampa...

OlavS.
24/10/10, 12:56
fikk nå i sted feilkode 2-3-2
som betyr too lean or rich at idle
altso at den får for lite eller for mye ved pådrag.
dette skjedde også da jeg ga litt på ut på veien, 20sek etter oppstart. har stått over natta. feilkoden om bankesensoren kom også opp, i samme slengen.
sliter litt med dette nå, bilen går jo som ett dass slik som dette!

OlavS.
24/10/10, 13:00
så også det at det lyser såvidt i dioden i feilkodeuttaket, når jeg setter den i kontakt 6.
hva kommer dette av, skal det være slik?

PowerFinnmark
24/10/10, 18:57
Har du sjekket banke sensor med Stroboskop og banking med hammer??

Lmm?

Hva har du gjort og ikke gjort??

Hvis jeg vet hva du har gjort så blir det letter og hjelpe deg:)

OlavS.
25/10/10, 15:09
stroboskop? har ikke prøvd noe enda.. det rare er at de kodene bare kommer når den er kald, og har stått over natta!har kommet nå i senere tid, når det ble kaldere... mistenker sterkt den tempsensoren.

PowerFinnmark
29/10/10, 17:32
Tenningslampe.

Vis tenninga detter ned mens du slår på banke sensor funker den.
Prøv og byt tempsensor. eller ohm den og skriv ned ute temp så går du til volvo og får sjekket va verdiene skal være. har selv sjekket temp sensor slik.Det finnes nemlig diagrammer i veksted handboka får lh2.2 får va verdier på tempsensorene skal være ved gitte grader:D