PDA

Vis full versjon : v70 10v starter plutselig ikke



Morgis
19/10/10, 13:26
Holder på å fikse en V70 med en liten sur 10ventils motor.
Problemet er at den helt tilfeldigvis ikke starter.
Enten starter den momentant (1sek på starteren), eller så kommer det 2-3tenn og den stopper.
kan prøve på nøkkelen 10ganger og plutselig starter den (1sek på starteren).
Kan da daue den og den starter enten med en gang, eller så er det bare 2-3poff og så skjer det ikke mer...

noen som har opplevd det samme?
kamakselgiver?

Cage
19/10/10, 15:00
Det skjedde ett parganger med min i fjor vinter. Klarte ikke finne ut av hva det var da, men det forsvant etter at jeg koblafra batteriet engang. Sendte den inn til mekaniker også, men de kunne heller ikke finne ut av hva det var :S Beklager at jeg ikke kunne være mer til hjelp =P

Morgis
19/10/10, 15:04
så det kan rett og slett tyde på en bug i ECUen?

gunnargt
19/10/10, 15:10
Tenkte om du har prøvd en annen tenningsnøkkel,at det er statsperren som slår inn?

Morgis
19/10/10, 15:17
ja, det kan også være en mulighet.. men burde den ikke enten starte fint og så stoppe, eller ikke starte i det hele tatt?

gunnargt
19/10/10, 15:21
Har vært borti at det har vært både og. Den ene jeg holdt på med startet og gikk litt men den andre bare tente å så skjedde ikke mere,hehe. Kan minne litt om pumperele/bensinpumpe også men da pleier feilen ikke å være periodisk men du kan jo se om du har trykk på ventilen i motorommet når du drar bilen på starteren

engkar
19/10/10, 16:32
Minner om sånn 850`n min var i sommer. Den har gått helt fint etter bytte av bensinpumperelè og bensinfilter.

Morgis
19/10/10, 16:34
hører forsåvidt at bensinpumpen går hver gang jeg stopper å kjøre den på starteren. men bensinpumpen starter ikke med en gang jeg vrir om nøkkelen til pos 2 slik som på 850a....
bensinfilteret er nytt for 3 mnd siden.. det var potte tett.

v70dude
19/10/10, 16:41
Hvilken symptomer kan bilen få ved tett bensin filter? unskyld for å stjele tråden litt

Edit: Er det bare plug and play å play og bytte den? eller er det noe som må tas av? f.eks bensinslange eller no sånt?

degocostly
19/10/10, 17:02
De har det vel både på Volvo, mekonomen og lignende. I tillegg finner du det hos FCP Groton (http://www.fcpgroton.com/), der du vil få 10% rabatt hvis du er VCCN-medlem (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3202) ;)

Sitter tilgjengelig under bilen, ca rett under ryggstøtten til høyre baksete. Skal være ganske greit å bytte, men stump røyken først... :)

sa han.. :)

ola normann
19/10/10, 18:40
Min var slik i fjor vinter da det var på det kaldeste, tente med en gang for å så dø ut et halvt sekund etterpå, fant ut at det hjalp å la tenningen stå på et par sekunder før man startet (tenkte ikke noe mer over det, antok at pumpen trengte litt ekstra tid i 30 minus), pumpen døde forøvrig 4 måneder senere.

Pumpen min starter og går i ca 3 sek når jeg vrir på tenningen.

egil
19/10/10, 19:00
Gjennganger er pumperele og pumpe:) i enkelte tilfeller er da kammsensor.

brynna
19/10/10, 19:44
Legger til et tips...
Sjekk av motor bensinpumpe: Test om det er strømgjennomgang i pumpe motoren.
Bruk et voltmeter el. med "lydfunksjon" når kontakter holdes sammen.
Koble fra original kontakt, sett polene på instrumentet (en på hver kontakt)
Piper det er motor ok. Uten lyd er det en feil i motor