PDA

Vis full versjon : Overflaterust under - tips?



Daruu
19/10/10, 12:01
Har begynt å fått litt overflate rust enkelte steder i gulvet i bagasjerommet på 740'n.
Aller helst skulle man vel ha sandblåst dette(evt skjært ut å sveist i nytt), men tror jeg ikke at jeg får gjort før det kommer noe snø.(da jeg ikke har utstyr til det selv)

Funker det å pusse ned det med drill og "negerkuse" å ha på noen form for ruststopper, ett par lag hammerlakk og så tectyl oppå tilslutt? Bare som en midlertidlig løsning så det ikke ruster helt bort i vinter liksom.

Men det finnes jo så mye forskjellige produkter også da, hvilke fungerer bra og hvilke funker ikke i det hele tatt?

Bjørseth Racing
19/10/10, 12:12
Alt er bedre enn ingenting, men er ingen dum løsning å gjøre slik du sier. Bare bruk skikkelig grunning.

ChrML
19/10/10, 14:35
Hvis det er inni bagasjerommet er det bare å pusse litt over og sause det inn med noe klebrig olje frem til neste år, da skjer det ikke noe mer i mellomtiden. Tectyl sin tykkmasse (steinsprutbeskyttelse) har ingen hensikt nedi bagasjerommet...

volvoRsport
19/10/10, 17:11
Puss det bort og få på noe 2K epoxy grunning.

Daruu
19/10/10, 18:25
Er i gulvet på bagasjerommet + hjullbrønnene sett fra undersiden.

Har noe wurth rustmelk greier, hammerlakk og tectyl liggende så hadde ikke gjort noe om jeg kunne bruke det nå, for så å ta det "ordentlig" til våren igjen.

Om man bruker 2k epoxy grunning må man vel pusse helt bart, ha på det, ha på lakk utenpå igjen også tectyl/beskyttelsesmasse?

rogern
19/10/10, 22:12
2k epoksy rett på reint stål ja. MÅ ikke ha noe mer utenpå.
men under bilen kan du jo ha tectyl utenpå epoksy`n
hammerite og sånne "superprodukter" er ikke noe særlig.

Bjørseth Racing
20/10/10, 01:33
2k epoksy rett på reint stål ja. MÅ ikke ha noe mer utenpå.
men under bilen kan du jo ha tectyl utenpå epoksy`n
hammerite og sånne "superprodukter" er ikke noe særlig.

Litt uenig, Hammerlakk er greit hvis det pusses så og si helt ned og det sauses helt inn med tectyl etterpå. Har bærarmer som har fungert i flere år med kun hammerite og masse tectyl etter å ha blitt pussa ned!!!

rogern
25/10/10, 17:49
sauses inn med tectyl ja. sikkert derfor de holder seg, ikke pga hammeriten.

men er ikke alle som vil suse inn bagasjerommet med tectyl da.


bla så er ikke hammerite ett 2k produkt.
ingen herder. som eks lakk på sprayboks. og det er hvertfall ikke holdbart
under bilen. det har jeg prøvd.
kanske litt inni bilen, men jeg holder meg unna det.

2k epoksy blir meget slitesterk og solid kontra 1k produkter som eks hammerite er.

ChrML
25/10/10, 20:46
sauses inn med tectyl ja. sikkert derfor de holder seg, ikke pga hammeriten.

men er ikke alle som vil suse inn bagasjerommet med tectyl da.


bla så er ikke hammerite ett 2k produkt.
ingen herder. som eks lakk på sprayboks. og det er hvertfall ikke holdbart
under bilen. det har jeg prøvd.
kanske litt inni bilen, men jeg holder meg unna det.

2k epoksy blir meget slitesterk og solid kontra 1k produkter som eks hammerite er.
Å sause inn bagasjerommet med svart Tectyl steinsprutbeskyttelse er jo poengløst. Med mindre det er hulromsvoks/tynntectyl du snakker om?

rogern
25/10/10, 20:55
mulig det var litt dårlig formulering her nå. jeg mente at man IKKE vil fylle bagasjen med tectyl.

ChrML
25/10/10, 20:57
mulig det var litt dårlig formulering her nå. jeg mente at man IKKE vil fylle bagasjen med tectyl.
Ah, så det nå :p

Daruu
25/10/10, 23:41
Ble så jeg pussa det bart, hadde på no rustprimer greier - hammerlakk - også rustbeskyttelsesmasse oppå der igjen.

Var sikkert ikke "riktig" men er ihvertfall bedre enn å ikke gjøre noe :p