PDA

Vis full versjon : LØST!! tåkelys foran 1988 760



R.G
19/10/10, 08:15
noen som har koblet om tåkelysene foran på 88 760? pga på min er di koblet opp mot fjernlysa. men tåkelysbrytern har sin funksjon men kun av og på med fjernlysa. tåkelysa går ikke an å bruke på parklys o.l som 940 osv. står i boka på bilen att det er ett norsk krav. men tenkte å koble om så det gikk på org nettet men utenom fjernlysa. takker for svar:)

Svirre
19/10/10, 10:33
Jeg bare bytta om koblinga foran i lykta. Måtte skjøte på den ene sia.

R.G
19/10/10, 10:50
hmm ja får se litt. tenkte å ha di på brytern som før, men ikke via langlysa..

Svirre
19/10/10, 10:57
hmm ja får se litt. tenkte å ha di på brytern som før, men ikke via langlysa..

Om man bytter kontaktene, så styrer du sprederne nede med bryter, og langlysa kommer på automatisk. Hvis det var sånn du tenkte.

volvo531
19/10/10, 19:21
bytt relle til nyere typen, 90 model 760

Svirre
19/10/10, 19:45
bytt relle til nyere typen, 90 model 760

Er ikke sprederne og de ekstralysene i innfatningen adskilt med 2 forskjellige krestser? Min hadde spredere der trådstarter har sine. Jeg bare bytta om lyssoklene foran og vips, da var de snudd :)

R.G
19/10/10, 21:14
ekstra fjernlys nederst grunnet 88 760. går på uansett med langlys, normalt.
men tåkelys sitter øverst, går også på med fjernlys hvis jeg skrur på tåkelysbrytern.. mener skal gå an å flytte om på to ledninger, men husker ikke. for på andre 88 760 jeg hadd så har ikke tåkelysa blitt styrt av fjernlys men blitt styrt av parklys signal, den funksjonen jeg vil ha. som er på 940 og 960 osv. hjelper ikke å flytte om nnoe i lamper eller koble om på det pga signale for tåkelysa kommer ifra inni bilen..

Svirre
20/10/10, 10:58
ekstra fjernlys nederst grunnet 88 760. går på uansett med langlys, normalt.
men tåkelys sitter øverst, går også på med fjernlys hvis jeg skrur på tåkelysbrytern.. mener skal gå an å flytte om på to ledninger, men husker ikke. for på andre 88 760 jeg hadd så har ikke tåkelysa blitt styrt av fjernlys men blitt styrt av parklys signal, den funksjonen jeg vil ha. som er på 940 og 960 osv. hjelper ikke å flytte om nnoe i lamper eller koble om på det pga signale for tåkelysa kommer ifra inni bilen..

Det er det jeg mener. Du bytter om sokkelen på de lysene som er inn mot midten av bilen. Da snur du funksjonen på lysene ;)

R.G
20/10/10, 12:30
er relestyringa som må gjøres om.

snu på sokkel gjør ingen nytte det pga styrestrømmen til rele for tåkelysa. dem får jo syrestrøm fra fjernlys. bytter om på sokkel så vil fortsatt tåkelys/fjernlys lyse sammen pga styrestrøm til rele for tåkelysa.

styrestrømmen til rele for tåkelys er jo tatt ut fra fjernlys og da må det gjøres om i releboksen ett sted, for er der styrestrømmen er, fra fjernlysrele. og styrestrømmen skal være fra parklys

Svirre
20/10/10, 13:59
er relestyringa som må gjøres om.

snu på sokkel gjør ingen nytte det pga styrestrømmen til rele for tåkelysa. dem får jo syrestrøm fra fjernlys. bytter om på sokkel så vil fortsatt tåkelys/fjernlys lyse sammen pga styrestrøm til rele for tåkelysa.

styrestrømmen til rele for tåkelys er jo tatt ut fra fjernlys og da må det gjøres om i releboksen ett sted, for er der styrestrømmen er, fra fjernlysrele. og styrestrømmen skal være fra parklys

Kan gjøres det også, men er mer tungtvindt.

Lettere å bare bytte om på pærene foran. Setter den som er nede opp, og omvendt. Reléet merker ikke om du bytter om på soklene.

R.G
21/10/10, 07:25
jaja, vet da att ikke rele merker det, men gjorde på en anna måte.gjorde om signal ledning fra sikringsboksen på venstresidaa, flytta over to ledninger.

R.G
04/11/10, 16:15
satte i rele til 89 modell. da ble det tåkelys på park:)