PDA

Vis full versjon : b30e trimming. Datasprut?



Kuleberg
18/10/10, 22:29
Vet ikke om dette egner seg på avansert trimming, men føltes nå i allefall litt avanser.
Sitter å leker litt med tankene rundt motoren i 164'n. blir etter hvert litt trim av b30 i den. Tenker på kammer, bearbeidet topp osv.
Så var det styringa da. Der jeg lurer på er hva folk tenker rundt datasprut på denne. Diskusjonen med 3 gassere kan dere droppe for innsprut blir det uansett om det er orginal eller annet :P
Lurte på å spesialbygge, eventuelt bruke orginalt innsprøytningsmanifoil.
Tanker rundt dette anyone?

Morgis
18/10/10, 23:03
finnes noe trim til disse motorene, og man kan hente mye ut av dem..
eneste jeg har hørt av problemer er noe utsatt for vibrasjon pga motorlengden

Kuleberg
18/10/10, 23:16
Kg-trimning har mye fint. Men har ikke sett dem bygd med fordelerløs tenning og datasprut enda. Gøy å ha noe abdre ikke har :)

jonnis
18/10/10, 23:52
Fant en b30 turbo på youtube. :D

nJqRYsI0zqE

Kuleberg
19/10/10, 05:28
Ja finnes mange turbokonverterte. Men jeg skal bare ha "lett" sugetrim. Kam, bearbeidet topp, datasprut ++ litt godsaker. Hadde sett for meg at med bbl og datasprut og fordelerløs tenning at maskineriet skulle gå ganske reint å fint

gaupe
19/10/10, 07:55
Fant en b30 turbo på youtube. :D

nJqRYsI0zqE

Forumbrukar det der :)

Robert H.
19/10/10, 13:56
Fytti så RÅTT!!!:eek:
LIKER!!!!

SINISTER FINNI
21/10/10, 11:02
Heisann
Det finnes en del gode løsninger på det du spørr om, men det er som i alle slike saker at pengene bestemmer.
Billig løsning: ( 8 boltet Veiv)
M råder ifra 21/23 ET
smidde stempel (Sten parner)
Kam ifra KG elle Enem.
Data sprut _Alt ifra ms til versting greier- fra 3500,- og så mye du gidder og betale.
Skal gå an og hente ut en 250-270 sughester relativt greit.

Sjekk sten parner,Kg , Enem , tgmotor , Klracing , lgspeed osv

Styr unna den orginale inspruten, større fare for infarkt en mye effekt.

Modalen
21/10/10, 11:12
http://www.youtube.com/watch?v=18ge3FC6Nao&feature=related

Tøff lyd.

Christer-164
22/10/10, 05:39
Husk og bytte til stålkamdrev sett skal du foreta deg noe trimming! Org bakkelitt sjiten går fort i stykker!

Kan no prøve KG sitt Hestec innsprut;)Det følger med egen manifold meina eg på. Skal se om eg finner mailen om prisforslag på ditte;)

Det dukker av og til opp noen Bearbeida topper på blocket.se for en grei penge:)

Kuleberg
22/10/10, 06:42
ja må bare holde øyne å ører åpne di neste par årene. Skulle helst hatt tak i motor med 8bolt veiva da, vet ikke om dette er nødvendig med moderat trim. Hadde bare tenkt steg2 topp, omslipt kam, datasprut og fordelerløs tenning er egentlig det eneste jeg har tenkt å forandre på. Og spesialbygd innsug og eksos da såklart. Pusses opp som en søndagsbil uansett og ikke no herjebil. Hvordan er automatkassene på disse bilene? Er mauell på min. Blir vel fort veldig dyrt om man skal overhale ei automatkasse kontra manuellkassa mi

Christer-164
22/10/10, 08:40
8 bolta veiv blei kun levert på 74-75 modellen av 164. Så det er litt vanskeligt å få taki. Om du får taki so husk du treng svinghjul også;)
Men med slik moderat trim vil eg tru org. rådene og slikt helde mer en nok!

Automatkassene ekje verdt driten i bøtta spør du meg. Girer for jevligt å der er sikkert 60% effekt tap i den BW35 kassa. :p
Sats heller på Manuell! ;)