PDA

Vis full versjon : Rustet eksosanlegg .. lovlig?



Borstad
21/01/10, 10:26
Hei, første posten min på det nye volvoforumet :)

Men, det har seg slik at min bakerste lyddemper har falt av, for å si det slik, den rustet tvers av rett bak akselen. da lurer jeg på om det er lov å montere en hvilken som helst lyddemper bakerst. Kan man f.eks dra på torshow å kjøpe en 5" endestuss med lyddemper og skru denne fast på det orginale røret/sveise dette fast. eller må man på en volvobutikk å kjøpe akkurat denne delen..

hehe, litt amatørmessig spørsmål, men hadde vert fint om noen kunne svare skikkelig :)

Mvh Borstad

Morgis
21/01/10, 10:36
så lenge den holder seg innenfor støynivå og utslippsnivå som er oppgit i vognkort skal det vel ikke by på noen problemer

Borstad
21/01/10, 10:45
så lenge den holder seg innenfor støynivå og utslippsnivå som er oppgit i vognkort skal det vel ikke by på noen problemer

Aha, de blir det stor endestuss om ikke så lenge :) liker littegranne lyden av null lyddemper også, men tro dette blir vanskelig når jeg skal på eu-kontroll :P hehe ;)

TeamBørnOut
21/01/10, 10:51
Det eneste kan være at biltilsynet ikke godkjenner bilen din hvis den ikke stikker langt nok ut bak bilen. "når man sover i bilen og det blåser så kan eksosen komme inn i bilen undenifra".. Man skal ikke sove i en bil med motoren på sa jeg. men det hjalp ikke.
Jeg endret ikke noe på dette når jeg kom tilbake senere ( for det var andre ting de var mer intreserte i. De polerte trykkrøra mine som ikke var orginale å sånt haha)