PDA

Vis full versjon : ØK: Volvo 940 m/Høyt utstyrsnivå.



TheNorwegianViking
18/10/10, 08:19
Hei!
Har lengre tid fulgt med på bruktbilmarkedet i håp om å finne drømmebilen, men den er altså ikke funnet. Derfor annonserer jeg her i håp om at noen har en ønsket bil stående som de vil selge for en god slump penger.
Bilen jeg er på utkikk etter bør være av de seneste modeller av 940 + at den bør være innenfor noen andre kriterier. Stasjonsvogn eller sedan spiller vel forsåvidt liten rolle, men vil helt klart si at stasjonsvogn er en fordel.

-Lav kilometerstand (ikke passert 250000 hvertfall)
-Standsmessig karroseri, med lit bulker riper i lakk osv. (Noe må det selvsagt regnes med av urenheter i lakk på en slik eldre bil, men minimalt.)
-Skinnseter
-Soltak
-Turbo motor( enten lavtrykksversjonen eller høytrykksversjonen)
- Ellers så orginal som mulig.

Sitter du på bilen jeg søker send meg en PM! Gjerne med link til bilder elelr lignende. Pris blir vi nok enige om da jeg er fult klar over at denne typen biler liggger forholdsvis høyt i pris!

245diesel
18/10/10, 08:40
Hei!
Har lengre tid fulgt med på bruktbilmarkedet i håp om å finne drømmebilen, men den er altså ikke funnet. Derfor annonserer jeg her i håp om at noen har en ønsket bil stående som de vil selge for en god slump penger.
Bilen jeg er på utkikk etter bør være av de seneste modeller av 940 + at den bør være innenfor noen andre kriterier. Stasjonsvogn eller sedan spiller vel forsåvidt liten rolle, men vil helt klart si at stasjonsvogn er en fordel.

-Lav kilometerstand (ikke passert 250000 hvertfall)
-Standsmessig karroseri, med lit bulker riper i lakk osv. (Noe må det selvsagt regnes med av urenheter i lakk på en slik eldre bil, men minimalt.)
-Skinnseter
-Soltak
-Turbo motor( enten lavtrykksversjonen eller høytrykksversjonen)
- Ellers så orginal som mulig.

Sitter du på bilen jeg søker send meg en PM! Gjerne med link til bilder elelr lignende. Pris blir vi nok enige om da jeg er fult klar over at denne typen biler liggger forholdsvis høyt i pris!

Har en 93 modell 945 Turbo med mye utstyr eg vurderer å selge. Send med en PM med mailadresse så kan eg sende deg bilder og en beskrivelse av bilen.

Joakim-G_R
18/10/10, 08:51
93 modell? Siste 940n kom i 98.. Var også endel endringer opp dit.

Joakim-G_R
18/10/10, 09:25
Hva har din da? ABS og 4xElvindu? :)

Testdriver
18/10/10, 09:43
Det ligger noen pene ute på finn.no av blant annet senere/siste årgang men det kan være vanskelig å finne med soltak.

Joakim-G_R
18/10/10, 09:46
Virker nesten som om det beste er å finne et BRA karosseri, evt med soltak, og da helst med turbomotoren. Også heller komplettere med alt av utstyret man ønsker i tillegg. (Se f.eks på tråden til EDS, "940 Polar".)

Testdriver
18/10/10, 09:55
Virker nesten som om det beste er å finne et BRA karosseri, evt med soltak, og da helst med turbomotoren. Også heller komplettere med alt av utstyret man ønsker i tillegg. (Se f.eks på tråden til EDS, "940 Polar".)
Yep det går også ann. For som jeg skrev så kan det være litt tricky å finne en med alt utstyr. Har funnet flere som er temmelig godt utstyrt da, men som mangler soltak. Denne er et godt eksempel:
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24778018

Joakim-G_R
18/10/10, 09:58
Absolutt. Er også mye småting/småutstyr som man ikke tenker på også, som kan være fint å få tak på i ettertid også, som f.eks el-justering av lampene forran. :)

Har ikke den bilen ligget ute en stund? Syns jeg dro kjensel på den.

Testdriver
18/10/10, 10:06
Den der har ligget ute i snart 2 uker :)
Synes den ser meget bra ut!

Joakim-G_R
18/10/10, 10:08
Da er det sikkert ikke den jeg tenker på. Så en kliss lik en, til rundt samme pris, sent i fjor. Før jeg kjøpte 245n faktisk.