PDA

Vis full versjon : Høst problemer



GeTReibeAktienGesellschaf
17/10/10, 22:49
Når høsten kommer og gradestokken synker er det typisk at problemene dukker opp for en som står ute å skrur.

-Vibrasjoner i forstilling som kommer og går, vibrerer ikke ved brems verken hardt eller mykt. Ærlig innrømme at jeg spørr før jeg har sett noe særlig på det.(sitti for mye på pc`en)

-Speedometer av og på, kommer gjerne tilbake ved dunking på plasten til instrumentet, har sett på denne flere ganger tidligere. Men kvier meg for å lodde de punktene som ikke er lodda i lodde bad fordi det er noen veldig tynne ledinger som er vikkla opp i en slags spole i den andre enden.
Noen erfaringer?(skal ordne bilde)

-Tomgang øker med 500 o/min også en gjenganger var bra en stund etter rens av spjeld huset. Er gass spjeld kanskje? Hadde det vært innjustering spjelhus så ville det vært konstant?
Andre muligheter?

-Hvor mye kjøring med nivå under minumum på servo olje skal til for å skade pumpa?
Har problemer ved kulde, bråker og går tregt til fått opp tempen.
Masse bobbler i væsken ved peiling når det støyer.
Kan det være så enkelt som feil olje?

-Foringer i mellom caster/moment stag og "bærebru" slites fort selv med orginal foringer.
Veit mange går over til poly foring, men kan problemet være at jeg slurva med pussen i annlegs flatene som gjør at det "spises" opp?

jan_m
17/10/10, 23:04
hei dete høres merklig nok ut som min og fruas 745...:S
det med tom gang er vel kald start dysa som slår inn...
vibrasjoner i forstiling er indre lenkarmer på min (bytta ved eu)
det med servo er jeg ikke siker på da jeg må bytta min selv...

GeTReibeAktienGesellschaf
17/10/10, 23:11
hei dete høres merklig nok ut som min og fruas 745...:S
det med tom gang er vel kald start dysa som slår inn...
vibrasjoner i forstiling er indre lenkarmer på min (bytta ved eu)
det med servo er jeg ikke siker på da jeg må bytta min selv...

Endel av dette er nok ikke helt uvanlige problemer.

Har så vidt jeg vet ikke noen kaldstart dyse på min.
Indre lenk arm bytte kan vel egentlig svare på forings problemet også.

Har en pumpe liggende men den har sitti på en bil som har gått 100000km mer, viss ikke speedo problemet har fulgt bilen en god stund så burde ikke den være så mye bedre.

GeTReibeAktienGesellschaf
18/02/11, 16:00
Har godt over det meste av loddepunkter på instrument og selve speedometeret.
Ferskt loddetinnn og ny lodding ser ut til å ha hjulpet så langt.
OBS. Forsiktig ved lodding på banene som ligger på folie, den tåler ikke så mye varme.

Tomgangs problemet virker til å ha en sammenheng med speedometer problemet.

boman
18/02/11, 16:14
Tomgangs problemet virker til å ha en sammenheng med speedometer problemet.
Det høres veldig rart ut.
Men hvis tomgangsproblemene kommer tilbake igjen kan du prøve å nappe ut kontakta til tomgangsregulatoren å se hva som skjer da.

GeTReibeAktienGesellschaf
18/02/11, 18:32
Det høres veldig rart ut.
Men hvis tomgangsproblemene kommer tilbake igjen kan du prøve å nappe ut kontakta til tomgangsregulatoren å se hva som skjer da.

Synes egentlig at det er rart selv, derfor jeg trodde det var en feil utenom først.
Men virker veldig som det er en sammenheng alikevel.

Det utarta seg til i tilegg til at tomgangen la 500 for høyt så ble den 500 for lav pluss kveling ved hard strømbelastning.

Så virka veldig som tomgangsregulator, virker nesten som manglende speedo signal ga feil i styringa til regulatoren.

boman
18/02/11, 18:40
Når belastninga øker blir dynamoen tyngre å dra rundt, så at turtallet endrer seg en del med mye kontra lite belastning er naturlig, men å falle 1000rpm og at den dør er jo igrunn litt drøyt ja.
Kanskje dynamoen lader så dårlig at den må dras alt for "hardt" rundt til at bilen klarer det.. Høres litt rart ut det også syns jeg men..

Popp
18/02/11, 18:47
-Hvor mye kjøring med nivå under minumum på servo olje skal til for å skade pumpa?
Har problemer ved kulde, bråker og går tregt til fått opp tempen.
Masse bobbler i væsken ved peiling når det støyer.
Kan det være så enkelt som feil olje?

Jeg kjørte omtrent 70 mil uten olje i det heletatt på servoen på 940en uten at det gjorde noe når trykkslangen på servoen røyk..

GeTReibeAktienGesellschaf
18/02/11, 19:11
Jeg kjørte omtrent 70 mil uten olje i det heletatt på servoen på 940en uten at det gjorde noe når trykkslangen på servoen røyk..

Var det bare å bytte slangen, fylle på olje og kjøre?
Er servo pumpa mi bare utslitt da?

boman
18/02/11, 19:18
Er ikke lurt å kjøre så lenge uten olje.. Pumpa går alt for lett uten olje, og jeg kan ikke tenke meg at den tåler det så veldig mye mer en 70 mil.

Popp
18/02/11, 19:29
Volvoverkstedet plukka istykker pumpa ettersom at de sa den sansynligvis var gåen... Ikke en skramme, volvokvalitet ;)