PDA

Vis full versjon : Stopp på 850 !



jokke
17/10/10, 18:59
Har en 850 fra 97 2,5 20 ventiler som kokte i går da det tydlivis var for lite frostveske på den.
Stoppa så fort jeg så tempraturen stige og lot den roe seg ned før jeg etterfylte med veske.
Men etterpå ville den ikke starte. Bare en summe lyd som det ikke var noe motstand i motoren.
Frykta at registerreima var gåen, men når vi huka den etter en annen bil fikk vi den til å gå. gikk egentlig greit, men var noe tikking. ¨
Lot seg starte på vannlig måtte da, men turde ikke la den gå noe særlig pga tikkinga så vi taua den hjem.
Er det noen som har peiling ? Er det kvelden for 850 eller lar det seg fikse ?
MEGET taknemlig for gode forslag fra noen av de gode hodene her inne!! :)

Tollan
18/10/10, 22:36
Jeg ville sjekket ut regreima hvertfall. Jeg fikk også plutselig en tikk i motoren min, og 1,5 mil senere var det skikkelig kvelden for den hvertfall. Samme motor som du har, så jeg ville sjekket det meste egentlig. har ikke funnet ut hva som egentlig skjedde med min enda men..

Morgis
18/10/10, 23:06
at den kokte var mystiskt.
kan det være vannpumpehavari? registerreimen driver vannpumpen. ryker den, så er uhellet ute.

Folkvord
19/10/10, 02:01
ta en komptest da toppakning kan ha røket når du har kjørt den så varm, det kan tyde på det så lenge du klarte dra den i gang men ikke på starteren, men det kan og vere at den er gått sur, da femmerene til volvo kan ha en tendens til og gjere det, da skal du halde gassen i bånn og kjinne den på starteren så skal den høre til og komme etterhvert, når den er sur så hørest det ut som det ikke er noko motstand i den som du beskrev, men den er slik visst toppakningen har røket og.

svartamaio
21/10/10, 15:45
hallo,hadde nylig et lignende problem på min 20V men var på kald motor etter hard bruk kvelden før,målte kompresjon til 6-7 bar på alle syl.. begynte å kinne men var nesten ingen motstand i motor, men det kom etter hvert når eg kinna i ca 1 min.. kan det vere noke ventiler som henger på denne typen motor kansje?