PDA

Vis full versjon : Feil på automatkasse? Haster!



Teebob
17/10/10, 17:22
Byttet veivhusventilasjonen på min 98 v70awd 2,5T i dag.

Men, da jeg startet opp bilen da jeg var ferdig med det, sto "gear opp" lyset å blinket.. (Orange lys, med en pil opp)
Mens det blinket mellom Sport - Economy - winter. Nede på gearvelgeren.
Bilen oppfører seg normalt ved kjøring, men får ikke velge program på kassen..

Noen som har vert borti dette før?

Espen69
17/10/10, 18:07
Slå av tenning. Koble fra batteriet for så å koble det til igjen. Det er et kjent triks for å få bort "bugs"..

Teebob
17/10/10, 18:11
Har prøvd dette, uten at det hjalp...

Nilsebu
18/10/10, 00:18
Få lest ut feilkoder. Trenger ikke å være girkassen det er noe gale med, bare at feilkoden viser jeg via det systemet. Jeg har hatt de lysene du har, men da var en tomgangsregulator gåen.

Teebob
18/10/10, 15:57
Okay.
Jeg hadde jo av stikket til tomgangsregulatoren, og TPSgiveren da jeg hadde av innsuget i forbindelse med bytte av veivhusventilasjonen..
Og jeg hadde spenning på ECUen 2 ganger, da jeg pumpet frem litt bensin, så det kan kansje være at det lagret seg feilkoder da, som må slettes via ODBen, selv om alt er plugget i nå.. Bilen fungerer helt som den skal, forutenom disse lysene..

Nilsebu
18/10/10, 17:26
Kan godt hende. Blir som om du startet bilen uten å ha lmm tilkoblet, så forsvinner ikke lyset hvis du kobler den til igjen.

Per Turbo
18/10/10, 22:32
Du hadde av minuspolen på batteriet? Den som må taes noen minutter..
Om ikke det hjelper, sving innom en Volvo forhandler og få lest/slettet feilkoder.

Folkvord
19/10/10, 02:03
du må ha av minuspolen i opptil en time før feilkoder blir slettet har eg opplevd på s70en til gamlingen og min søsters v70

Teebob
19/10/10, 07:26
Jeg hadde av minuspolen i vertfall 20min.. Kjørecomputeren ble resatt, å jeg måtte bruke koden på cdspilleren... Får prøve å ha den av enda lenger da..

Nilsebu
19/10/10, 08:27
Dette fungerer ikke på ALLE feilkoder. Prøv å koble fra batteriet en time, hvis ikke. Sving innom et verksted å få slettet feilkoden.

Folkvord
22/10/10, 00:33
noen feilkoder treng lengre tid på og bli slettet, noen er det nok med og bare ta av polen og sette den på igjen, mens andre treng lengre og noen må du bruke diagnoseverktoy til og fjerne med, men visst den ikke er vekke etter 1 time må du nok bruke diagnoseverktøy.
men ta av minuspolen, og husk og leg den intil karroseriet eller noen som det skal vere gjord i slik at du tømmer alle kondensatorene

Tore
25/10/10, 09:37
noen feilkoder treng lengre tid på og bli slettet, noen er det nok med og bare ta av polen og sette den på igjen, mens andre treng lengre og noen må du bruke diagnoseverktoy til og fjerne med, men visst den ikke er vekke etter 1 time må du nok bruke diagnoseverktøy.
men ta av minuspolen, og husk og leg den intil karroseriet eller noen som det skal vere gjord i slik at du tømmer alle kondensatorene

For det første går jo minuspolen rett til karosseriet/jord så å legge denne inntil karosseriet etter å ha tatt den av er i grunnen helt unødvendig. Om du lar batteriet være frakoblet i en hel time vil det uansett være tomt for adning i kondensatorene da disse er selvutladende over tid, alternativt kan du sette på lysene når batteriet er frakoblet så har du automatisk en ohmsk last som ladningen kan gå ut gjennom.

Spiller forsåvidt ingen rolle om du tar pluss eller minuspolen på batteriet, men tar du plusspolen og så legger denne på karosseriet vil du kunne få en for rask uttømming av kondensatoer/ladninger som i sin tur kan føre til defekte beskyttelsesdioder.

Stigern
29/10/10, 06:04
Har opplevd noe av det samme på min. Da var det startsperrekontakten som var ødelagt.

Fikk opp den gule pila som blinka, og bilen oppførte seg som normalt 80% av gangene. Men
noen ganger ble den låst til Winter modus på kassa... veldig irriterende. Bytta
startsperrekontakten og har ikke hatt problemet siden.