Logg inn

Vis full versjon : Godkjenning av Wattlink

Christer-164
16/10/10, 16:59
Noen som har fått godkjent watt link på Volvoen sin?
I sofall om der finst nåken "papir" på det for og vise på biltilsynet osv?

Takk for svar!

Mvh Christer

C.Erstad
16/10/10, 17:01
Noen som har fått godkjent watt link på Volvoen sin?
I sofall om der finst nåken "papir" på det for og vise på biltilsynet osv?

Takk for svar!

Mvh Christer

I sverige ja, men i norge garantert nei!

Christer-164
16/10/10, 17:06
Hmm..Ja sant det...men tror det har vert godkjent i Norge også.
Er vell berre og skrive en god nok søknad med gode argument å i tilegg ha noen papirer å vise so skal vell det meste gå :)

Men kan hende eg tar inderlig feil...hehe

Lundberg Performance
16/10/10, 17:11
må sveise wattlink festene i bærende karosseri, og det gotar ikke bt, har snakket me de selv ang dette..

Christer-164
16/10/10, 17:15
Det er til 164a mi, og panhard stag feste på disse bilane er litt annerledes en 240 for eks. Panhard stag festet er skrudd fast med 3 bolter i vangen.
Tanken var da og bruke det ekstra panhardstag feste eg har liggende ekstra og "snu" det og så skru det fast i vangen på høgre sida akkurat likedans som det org. på venstre sida. Da er no det ingen sveising i bærande konstruksjon.

Har søknad inne på motor bytte og bak aksling så når får svar på den skal eg lufte ideen om godkjenning av watt link. Men håpte der var kanskje noen som hadde noen "papirer" eller et kvart som eg i tilegg kunne vise fram :)

jonass
16/10/10, 19:08
Er du god til å snakke for deg så burde det gå. Amcar folket får jo godkjent 4link med uniballs, vet ikke om det må være foring i ene enden av stag da men.

Christer-164
17/10/10, 06:03
Er du god til å snakke for deg så burde det gå. Amcar folket får jo godkjent 4link med uniballs, vet ikke om det må være foring i ene enden av stag da men.

JA du sei nåke der. Det er unibals i enden som går på "proppelen" på diff låket og i hver ende som går til panhardstag feste er det foringer så..

Men som sagt, hadde vår eit pluss og fått tak i eit eller anna dokument kanskje..men kanskje må berre prøve å argumentere godt nok :)

TvilsomRacing
17/10/10, 21:41
Exerqtor fikk det godkjent til sin 245

Wrasko
17/10/10, 21:48
Der det har gått, så blir det håp for oss andre... Bør jo ikke være no negativt at vi vil ha bilene sikrere på veien :p

Christer-164
18/10/10, 11:09
Har sendt en PM til Exerqtor å spurt hva han gjor for og få det godkjent ;)

ChrML
18/10/10, 14:26
Mener det var Exerqtor som la ut svaret på søknaden sin her på forumet, ja. Der sto det at wattlink godkjennes uten at det sto noe mer om det. Sveising i bærende konstruksjon må vel være lov? Er jo lov å kappe ut rustent stål for å sveise inn nytt stål i vanger og slikt.

A.Finstad
20/10/10, 21:32
du har ikke lov til det som privatpersjon nei det må gjøres av godkjent værksted, men det er jo ingen som gjør det på den måten lengere :p

ChrML
21/10/10, 05:12
Så hvis et godkjent verksted sveiser inn Wattlink festene dine og gir papirer på det, så bør det være greit?

A.Finstad
22/10/10, 02:16
ikke det jeg sa, men rust som er på pekt på eu skal egentlig sveises av et verksted. men kan hende at man får det godkjent hvis et værksted som safe motorsport eller lignede gjør jobben.

en ting jeg kom på så er vell exerqtor oppretter? eller noe sånt noe? kansje derfor han har fått det godkjent? kan hende at det er nokk å få et sånt typ verksted til å gå god for sveisinga evt ombyginga?

Christer-164
22/10/10, 10:23
Har sendt mail til BT og sagt eg må tilføye godkjenning av Wattlink på søknaden som eg har inne, so skal sjå ka eg får til svar;)

A.Finstad
22/10/10, 10:26
enkleste er vell egentlig bare å sende en mail til BT å spørre hva som må til for at wattlink skal godkjennes :p

Christer-164
22/10/10, 13:38
Ja det er akkurat det eg har gjort...så venter i spenning på svar ;)

OlavS.
25/10/10, 20:43
snakka med Gundersen her i kr.sund, da jeg var inne på kontroll, han sa at jeg burde bygge om til wattlink. han mente det ikke var noe i veien for å få det godkjent sålenge han fikk se det var ordentlig laget! veldig grei mann, som tolker reglene riktig.

Soulair
04/11/10, 12:08
Da kan jeg bekrefte at wattlinken i min søknad ble godkjent, hvis det enda er noen tvil om det:)

Christer-164
05/11/10, 05:48
Da kan jeg bekrefte at wattlinken i min søknad ble godkjent, hvis det enda er noen tvil om det:)

Det høres bra ut! Hva fikk du til svar da?
Brukte du noen form for begrunnelse av hvorfor du skal montere det osv? :)

Har sendt til BT jeg også, men har ikkje fått svar :rolleyes:

Soulair
05/11/10, 08:02
Det var en klagesak inne hos SFOOR fra flere som ikke hadde fått godkjent wattlink. Regelverket i dag tilsier at dersom du sveiser inn nye fester osv. er bilen regnet som amatørbygg med de avgifter osv det medfører.

Jeg kjenner ikke hele prosessen men de har hvertfall kommet frem til at wattlink blir godkjent.:cool:

Tror ikke jeg søkte wattlink av en spesiell grunn. Men jeg la til at jeg måtte sveise inn et nytt fest så denne søknaden har hvert inne et halvt år eller no sånt!