PDA

Vis full versjon : *LØST*Hjælp! Ny radio/CD i bilen - montering...



93_volvo960
15/10/10, 21:49
Kjøpte meg Pioneer DEH-4200SD i dag - den gamle Philips'en var overmoden for utskiftning.

Skulle være "plug&play" dette her, men er ikke helt det da..... :mad:

Problem 1:
Har elektrisk antenne - og denne går bare opp/ned når jeg setter i/tar ut en CD. Var en blå ledning som var merket remote controll - og når jeg tar ut den så fungerer ikke antennen i det hele tatt.. :confused:

Problem 2:
Skal la seg gjøre å slå spilleren av/på med "av/på-knappen", men det fungerer ikke. Eneste måte å slå den av er å skru tenningen av. Når jeg slår på tenningen ett hakk (for å få mulighet til å bruke spilleren) så går den på med en gang av seg selv. :confused:

Er desverre litt "grønnsak" når det gjelder slike ting - men kanskje noen har noen tips til hva jeg kan forsøke å gjøre her? Virket veldig greie og hyggelig og ene med det andre i butikken der jeg kjøpt den, så kan kanskje være enklest å reise dit og be dem ta en titt..... (Bilxtra)...... :D

Wrasko
15/10/10, 21:57
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_10487

Hvis den er koblet "skikkelig" på, så må du ha på tenning på minimum trinn 1 for å få strøm til spilleren.. Skal dog gå å slå av spilleren mens tenninga er på.. Prøvd å holde knappen inne i noen sekunder?

93_volvo960
16/10/10, 14:49
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_10487

Hvis den er koblet "skikkelig" på, så må du ha på tenning på minimum trinn 1 for å få strøm til spilleren.. Skal dog gå å slå av spilleren mens tenninga er på.. Prøvd å holde knappen inne i noen sekunder?



Jada, den går på først når jeg slår på tenning til trinn 1. Prøvde å holde inn av-knappen i 30 sekunder, uten at det hjalp. :p

Er jo de samme kontaktene som jeg brukte på den gamle spilleren, så er litt rart da. :confused:

Morgis
16/10/10, 16:30
kan det være noe galt med den?
remote kabelen skal fungere greit til antennen, MEN, det kan være spilleren leverer for svak strøm til å kunne klare å drive denne antennemotoren..
at du kanskje må ty til noe relèløsning, eller bare ha en vanlig bryter på antennen

93_volvo960
16/10/10, 19:04
kan det være noe galt med den?
remote kabelen skal fungere greit til antennen, MEN, det kan være spilleren leverer for svak strøm til å kunne klare å drive denne antennemotoren..
at du kanskje må ty til noe relèløsning, eller bare ha en vanlig bryter på antennen

Jeg reise opp til butikken og en hyggelig og imøtekommende selger kom ut og fikset biffen :D

Vet ikke helt hva han gjorde, men det virker i hvertfall! :D