PDA

Vis full versjon : tannstang bytte av tetning og indre ledd??



R.G
15/10/10, 14:34
noen som har byttet indre leddet på tannstang på 7 serie? gjelder 88 760. litt slark i indre leddet på h side, men kommer også servoolje der, så er en lekkasje inni der grunnet mansjettt fyller seg med olje. noen som har byttet indre leddet og evt den tetninga som sitter inni der? hhar ikke hadd opp å sett, men vil vite om det er mye jobb? og åssen tetning det evt er?

el om er lettest å bytte hele tannstanga...

på forhånd takk:)

gaupe
15/10/10, 14:49
Tetninga er nok arbeid å bytte, er det cam gear eller zf på desse? Eg hadde heilt klart først prøvd meg med ATF-tett og sett om det blir tett då, liten lekkasje/svetting, blir fiksa av slikt.

Indre endeledd er nok berre skrua på, relativt enkel jobb.

R.G
15/10/10, 15:51
usikker på hvilken tannstang det er... hvor kan man få tak i sånn atf-tett? bilsjapper som mekonomen osv? greit nok med indre leddet men er denna tetninga...

gaupe
15/10/10, 17:31
usikker på hvilken tannstang det er... hvor kan man få tak i sånn atf-tett? bilsjapper som mekonomen osv? greit nok med indre leddet men er denna tetninga...

Mekonomen har ei som heiter omega 917, den skal visst vere bra, men kostar 390 kr for ei lita flaske! Eg brukte ei frå wynns, kjøpt på torshov, til 69 elns, den gjorde nytta for meg.

R.G
15/10/10, 17:32
okay. ta en tur i morgen å sjekke litt. blir dyrt å etterfylle hver uke.... er torshov her å så jeg..