PDA

Vis full versjon : Dumpventil C70 2,0 LT 2003



Turbo-HF
15/10/10, 14:03
Vurderer å skifte til annen dumpventil. Anbefalinger for bilen min? Har green innsatsfilter, ønsker ikke åpent konfilter i denne, men vil høre turboen litt mer, retarderingen fra den, ikke "14'is"fløyten". Tips? :)

Robert H.
15/10/10, 17:00
Vurderer å skifte til annen dumpventil. Anbefalinger for bilen min? Har green innsatsfilter, ønsker ikke åpent konfilter i denne, men vil høre turboen litt mer, retarderingen fra den, ikke "14'is"fløyten". Tips? :)

Siden du har automat, så vil du ikke få noen effekt av en dump.

Turbo-HF
15/10/10, 17:17
Åh, filler'n! :o

bortstun
15/10/10, 22:18
Hører ikke turboen mere med åpen dump heller, så da er åpent filter det som vil gjøre at du hører kanske litt mere sus..

Nilsebu
16/10/10, 14:32
Dette er feil folkens. Slipper du gassen mens du har trykk så hører du turboen på autolat. Jeg bruker bare optiflow filter på min og der hører jeg resirk dumpen samt turbosus. Når jeg har fjøla i bånn så hører jeg dumpen når bilen girer, mest når gassen blir sluppet for da kvitter du deg med alt trykket. Til ts. Jeg vil ikke anbefale en åpen dumpventil ettersom bilen vil få for fet blanding osv + da er det best å blokkere den originale dumpen. Utenom så kan dt hive på en annen resirk dump, men det vil ikke bli så mye mer lyd. Så kan du også bare blokkere den originale å få flappre lyden, men det sies at det ikke er så bra for turboen ettersom trykket vil gå i retur gjennom turboen.

Turbo-HF
16/10/10, 14:35
Dette er feil folkens. Slipper du gassen mens du har trykk så hører du turboen på autolat. Jeg bruker bare optiflow filter på min og der hører jeg resirk dumpen samt turbosus. Når jeg har fjøla i bånn så hører jeg dumpen når bilen girer, mest når gassen blir sluppet for da kvitter du deg med alt trykket. Til ts. Jeg vil ikke anbefale en åpen dumpventil ettersom bilen vil få for fet blanding osv + da er det best å blokkere den originale dumpen. Utenom så kan dt hive på en annen resirk dump, men det vil ikke bli så mye mer lyd. Så kan du også bare blokkere den originale å få flappre lyden, men det sies at det ikke er så bra for turboen ettersom trykket vil gå i retur gjennom turboen.

Ok, takk for det, hadde uansett tenkt meg resirkulerende, i tilfelle, men avventer..

940pearl
16/10/10, 17:45
Siden du har automat, så vil du ikke få noen effekt av en dump.

Det er bare tøv som Nilsbu sier..

Turbo-HF
16/10/10, 17:47
Det er bare tøv som Nilsbu sier..

Gearkassen har ikke noe å si for avlastningsventilen, nei..

Nilsebu
16/10/10, 18:03
det som jeg skriver er hva jeg har erfart og lært etter flere tråder på forumet.

Når du girer på en manuell så trykker du inn clutchen. Da slepper bilen ut det som er av trykk. På en automat så holder den fortsatt igjen noe trykk. Er vertfall det jeg har lest, har jeg blitt matet med feilinfo får jeg bare beklage.

MEN du vil få bedre lyd med en åpen dump enn den som er original. Om det er bra for bilen kan diskuteres.

940pearl: sier du at det jeg skriver er tøv eller det med automatgiren? :P

940pearl
16/10/10, 18:05
hehe, det jeg mente var det det bare var tøv at du ikke fikk noe effekt av en dumpventil pga automat..

Mente det var rett det du sa Nilsebu:)