PDA

Vis full versjon : tenningstrøbbel b230f med lh 2.2



TimB
14/10/10, 19:26
Igår skulle jeg rydde litt ledninger og vaske litt i motorrommet på bilen og tok av festet til coilen for og surre opp litt ledninger og sånt og satt dette sammen igjen og skulle starte så gikk bare bilen på 3 syl.
Ble litt irritert og lokka igjen panseret og bilen sto til idag tidlig, og nå var det ikke tegn til gnist i det hele tatt..

Hva kan være feil?
Alt er koblet på sånn det skal.

Bjørseth Racing
14/10/10, 21:01
LH 2.2 er veldig lunefult. 2.2 er også glad i bensinpumpe rele'er. Prøvd å resette all elektronikk? tok du motorvask?

TimB
14/10/10, 23:57
den får bensin ;)
Er bare at den ikke får gnist lengre!
Tok ikke motorvask nei! Var kun med fuktig klut over demper tårnet og litt sånt!

Bjørseth Racing
15/10/10, 00:34
får coil strøm da?

Holten
15/10/10, 00:47
Ta av fordelerlokket å sjekk om det er fult av vann!

TimB
15/10/10, 01:34
Har ikke fått målt Coil enda, men har tenkt at den har vært feilen!
Eneste jeg kobla ut av coilen var - til Coil så, det var ALT jeg kobla fra.
får sjekke litt imorgen!

Sjekka fordeler lokk og der var det fiin fint ;)

TimB
15/10/10, 14:53
Prøvde litt idag, og Kinna den en liten stund så begynte den og tenne litt så måtte jeg kinne en stund igjen så begynte den og tenne litt lenger, også tente den bare litt igjen. og sånn fortsatte den.
Skjønner veldig lite jeg nå, Noen som har vært borti dette før?

Bjørseth Racing
15/10/10, 16:24
Den gang jeg kjørte med LH 2.2 kunne den oppføre seg sånn bare det var litt rått i lufta. det som hjalp da, var å resette elektronikken og skru ut pluggene for å tørke av dem. Da pleide den å oppføre seg normalt en stund.

kan også være at du har fått dårlig kontakt ett eller annet sted. Få en kompis til å sitte inne i bilen og kjinne mens du rikker på forskjellige ledninger oppe i motorrommet.

TimB
16/10/10, 02:40
Prøvde og rense/tørke pluggene, Prøvde med varmepistol på pluggene i luftfilteret og varme pluggene litt, men hjalp lite gitt!

Skal prøve og rikke på pluggene imorgen og sjekke litt!
Henter nytt fordeler lokk/ pluggledninger og coil imorgen!
Får håpe den vil gi litt mer tegn til start da isåfall..

Bjørseth Racing
16/10/10, 02:55
resett el.nikk...

TimB
17/10/10, 02:14
bare og ta av minus i 10 min?

Øyvind G
17/10/10, 09:33
ta ut den hvite 25A sikringa ved bateriet i noen sek og sett den inn igjen. skal se om jeg finner bilde av sikringa (plasseringa).

edit:

fant ikke bildet, men den skal henge sammen med fjernlysrele osv ved bateriet. som regel så ligger den løst nedi der. mellom bat og venstre fjærbein. under coilen. du finner den nok.

Bjørseth Racing
17/10/10, 14:21
Eller bare ta av ene batt. polen i 10 min og vri om tenninga mens den er av for å være sikra.

TimB
17/10/10, 17:51
fant ut feilen, Bytta plugger og fordeler lokk så ble den som ''ny'' ;)
Ellers Takk for svar =)