PDA

Vis full versjon : Dårlige bremser på 940



Trond D.
14/10/10, 17:22
Hei :)

Hadde en del døgang på bremse pedalen på min 97mod 940. Derfor overhalte jeg alle caliperne med nye pakninger, smørte opp glidere, satt på bremse skiver fra biltema og klosser fra mekonomen. Da forsvant all døgangen og bremsene var kanon bra. Men etter noen dager kom døgangen tilbake og pedalen ble ujevn. Sjekka da ventilen på bremsekraftforsterkeren og så at den gummi pakningen der var ødelagt. Satt på en ny men til ingen forskjell.

Noen som har opplevd lignene? hva kan være feilen?

Takker for svar :)

Trond D.
15/10/10, 14:39
Lurer jo på om det er bremse karft forsterkeren, hovedsylinderen eller caliperne som kødder det til

Trond D.
15/10/10, 18:06
Fikk en til å pumpe på pedalen idag mens bilen sveiv og jeg hørte etter lyder. Hører at det kommer luft ut fra bremse kraft forsterkeren på hvert pump, derfor skal jeg bytte denne. Klarer jeg å bytte den ved å løsne hovedsylindern å dytte den til sides eller må alt av ?

245 gl
15/10/10, 22:14
Ja du løsner hovedsylinderen fra br. kraft forsterkeren...så må du dra den litt frem slik at du får br. kraftforsterkeren opp etter at du har løsnet de 4 mutterene under dashbordet...var iallefall slik på 960...