PDA

Vis full versjon : Trimme Volvo V70 2,5 TDI.



MariusF
14/10/10, 15:38
Ser at du får rundt 180hk i denne motoren, med chip.

Noen som har erfaringer med å bytte turbo..andre dyser..osv, på denne Vag motoren? Hvor mye holder blokka til? Noe som kan redusere svart røyken? :cool: Pleier jo somregel å ryke ganske heftig av de diesel-dyra! Funker dårlig å kjøre med, når du ikke ser han bak når du planter pedalen i bånn! hehe

Takker for svar!

turb00le
15/10/10, 04:51
Det er stort sett samma motoren som sitter i A6 med C4 karosseri.

Det er mye å få tak i av deler til dieselmotorer, jeg fant ingen kam til den hos dbilas (de har kammer til 1,9tdi). Kermatdi har mye dyser, programmer, turboer osv til ymse diesel, verdt å sende de en mail. Ellers så er det ett yankee forum som heter tdiclub der de fleste er over gjennomsnittet intereserte.

Aartun
15/10/10, 07:42
trenger ikke være så stort problem med den svartrøyken har jeg funnet ut, aktiv kjøring gjør at det ikke får tid til å samles ;9) men kjenner til problemet..

For å redusere svartrøyken kan du blende egr ventil. finnes instrukser på det her inne på forumet om du søker.

MariusF
15/10/10, 10:47
Akkurat! Skal sjekke ut tdiclub forumet! Ja, å blende EGR-ventilen er jo en mulighet! :) Hvem chip anbefaler dere?

Aartun
15/10/10, 11:03
Er ikke denne gode greier? Trodde de hadde den til TDI motoren også.

http://www.bsr-tuning.no/ppc/om-ppc-2/

turb00le
15/10/10, 20:03
Hvis det er samme type egr som på eldre vag diesel fra samme tidsepoke så smi bare til to tynne plater som passer mot egr flensen og sett imellom, ser org ut så lenge all dritten sitter der.

konso
15/10/10, 21:33
Du kan få ut effekt bare du betaler. Leste en reportasje i et Bilsport for noen år siden, var en laserblå V70 TDI, han hadde gjort litt, og hadde bremsa ca 270hk, nm husker jeg ikke.
Han hadde bytta pumpe, dyser, turbo, eksos, intercooler, clutch og trykkplate mener jeg. Og en custom chip som gjør bilen brukbar uten å lage en vegg av uforbrent diesel. Så alt er mulig.