PDA

Vis full versjon : KKK24 vs Mitsu 18T



Morgis
14/10/10, 00:58
Hvilke fordeler og ulemper har disse to turboene, og hvilken er å foretrekke?
Jeg har nå 18T turbo med rett avgasshus (2,5").
Har for hånd en KKK24 turbo med vinklet avgasshus (3")
Vurderer å bytte downpipe og oljerør for å montere KKK24 turboen, men vil gjerne høre noen invendinger i dette først.

Ladetrykket blir fremdeles rundt 1bar, og med bra ECU programmert for grønne dyser og 18-19T turbo..

gull pilen
14/10/10, 07:05
hvor mye forskjell på ar.??? hvis det ikke er så stor forskjell på specs hadde jeg gått for kkk24en... mindre mottrykk og like god kjørbarhet....

Morgis
14/10/10, 07:54
har hørt at kvalitetsmessig er mitsuen bedre.. men kkk holder vel i massevis for mitt bruk :)
mulig jeg går for den da.. må bare skaffe meg en midlertidig turbo muligens: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=12495

gaupe
14/10/10, 07:57
KKK24 ladar ein del seinare enn 19T, sjølv om dette er testa på to litt forskjellige bilar. Vi har begge to orginallevert her.

Morgis
14/10/10, 08:03
den lader seinere faktisk. hmm.. mente det var Burnout som nevnte raskere spoolup på kkk27 og mindre mottrykk, men bakdelen var 270graders lager som kunne gi seg fortere enn mitsuen?

gaupe
14/10/10, 08:09
den lader seinere faktisk. hmm.. mente det var Burnout som nevnte raskere spoolup på kkk27 og mindre mottrykk, men bakdelen var 270graders lager som kunne gi seg fortere enn mitsuen?

Det er mogleg at dette er på grunn av lavare kompresjon på bilen som har KKK24, men den har også litt større volum. 2,4l mot 2,5l, kompresjon er vel 10:1 mot rundt 9:1. Forskjellen er også på toppen på desse to motorane, begge har variabel eksoskam, men kun 2006 Ren har variabel innsugskam.

2000 Ren med 19T har gromare eksos, skikkeleg forma 3" eksos frå turbo, men dette gir faktisk litt seinare spool up. 2006 Ren er litt meir ork å dra i gang i forhold til 2000 modellen. Og du skal ganske langt opp i registeret før 2006 en går bedre, då går den i motsetning også ganske brutalt, medan 19T er meir jamn.

No snakkar du om ein motor på 2,3l, kanskje litt lavare kompresjon? og med statiske kammar, så det er også nokre andre variablar der.

Det er ein del arbeid for å tilpasse til KKK24 på bilen din, det er også jobb som skal til for å få på plass 19T, men ganske mykje mindre.

gaupe
14/10/10, 08:11
Eg er litt gira på å prøve KKK24 på høgkomp B230 sjølv.

Morgis
14/10/10, 08:14
er vel snakk om downpipe og et oljerør som byttes? eller er det mer? innsugsslangen?

gaupe
14/10/10, 08:23
er vel snakk om downpipe og et oljerør som byttes? eller er det mer? innsugsslangen?

Trur du må gjere om alt på kjøle og oljerør, og innsugsslange. Var jo ein på volvoforum som bygde om på ein s60 t5, var jo ein del som måtte gjerast der.

Downpipe er lik på 19t og kkk24, så den må jo du ta uansett.

Morgis
14/10/10, 10:05
det finnes ikke noe garret turboer som er bolton mot downpipe?
Mot manifoil er det vel T3, så det er vel ikke noe problem....

gaupe
14/10/10, 10:56
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=tp&Product_Code=ATP-C30-005&Category_Code=VC30

Morgis
14/10/10, 11:15
ikke dumt det der.. men da er det ekstern wastegate og ukurrant downpipe.... blir fort mye arbeid igjen :/