PDA

Vis full versjon : "Clean" Montering av 6x9 i Volvo 960 95+?



olavxxx
13/10/10, 10:05
Hei,

Jeg lurer litt på å kjøpe JBL T696 Special Edition (http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=93&katid=18&mid=m436&id=&vn=736).

Men jeg vil helst ikke ha den harrye looken som JBL har valgt å legge seg på.

Så kommer spørsmålet mitt:
Var det ikke sånn at 95+ 960 sedan (også S90) ble levert i noen tilfeller med 6x9 der bak? Jeg vet 850 ikke var 6x9, men jeg tror utskjæringen i hattehyllen selv der vil være 6x9?

Kan jeg klare å lure inn 6x9 på en clean måte? Kanskje space ned 6x9 i bagasjerommet?

Ps. Jeg skal selvsagt oppgradere lyden fremme også (har komponenter liggende)

Om noen har deksler til 6x9 som ser CLEAN ut, kan jeg muligens være interessert i å kjøpe de. Vil gjerne også se bilder av hva folk har installert på en CLEAN måte, for ev. inspirasjon.

Håper noen kan hjelpe :-) (ja, jeg har prøvd å google en del etter bilder av hattehylle, etc., men ble ikke så veldig mye klokere).

Refinement!
13/10/10, 11:19
Å montere de høyttalerne du referer til "skjult" er nok rimelig vanskelig. "Normale" 6x9-høyttalere som ikke bygger så mye i høyden passer rett i hullene, må muligens lage nye festehull.

Ang deksler er det penest med de originale som fås kjøpt rimelig på Volvo, demonter hattehyllen og skjær ut avmerket hull på baksiden.
Delenr: 3533830 (grå), 3533831 (beige), 3533832 (svart)

Havard89
30/10/10, 15:21
Eg monterte mine opp på hattehyla syns det vart ganske ok. i blekket er der hol til 6,5"? eller nåke so måtte sage ut litt. Men trur d skal gå få montert 6,5 under hattehylla og berre fjerne den firkanten som e utmerka under på hylla uten trekket og få det heilt skjult, men 6x9 blir litt forstore til det.