PDA

Vis full versjon : Oljefelle Hvitmotor?



Shaiko
12/10/10, 21:43
Heisann.
Er de noen her som har vært borti oljefelle til hvit motor?
Har en b6304f motor som skyter olja ut over 4000rpm ++Når jeg legger hardt over. lurer da på om det skal være en "skalpeplate"/kammer slik at olja ikke skal komme inn i innsuget. er det noen som har noen fine bilder av en slik oljefelle kappa i 2?

EVT om det er noen som har hatt samme problem og funnet ut en løsning?

Det er ikke gjennomslag, Det er nye stempelringer og sylinderene er bra.

Bare så jegfår luka vekk de svara med det samme =)


Takker for alle svar og innspill.

Njål Nilssen
12/10/10, 22:08
Heisann.
Er de noen her som har vært borti oljefelle til hvit motor?
Har en b6304f motor som skyter olja ut over 4000rpm ++Når jeg legger hardt over. lurer da på om det skal være en "skalpeplate"/kammer slik at olja ikke skal komme inn i innsuget. er det noen som har noen fine bilder av en slik oljefelle kappa i 2?

EVT om det er noen som har hatt samme problem og funnet ut en løsning?

Det er ikke gjennomslag, Det er nye stempelringer og sylinderene er bra.

Bare så jegfår luka vekk de svara med det samme =)


Takker for alle svar og innspill.

Sjekka at ikke veivhus ventilasjonen er tett? det fører i alle fal til oljeforbruk på hvitmotorer. Kan også vær filteret på ventilasjonsboksen som begynner å bli "humbug" Slike feil er ofte et resulatat av at en eller annen har fylt mineralolje. Hvitmotor SKAL ha helsyntetisk olje fra første omdreining, og de etterfølgende også...

Shaiko
12/10/10, 22:12
den er abosolutt ikke tett. det er ikke oljeforbruk annet en at den spytter olja opp av veivhusventilasjonen når jeg feks legger opp en sladd med mye turtallt. ser for meg at olja treffer veiva og blir slinga opp, det er da bare en tanke.

Det er fordi jeg kan skamkjøre den uten at det ikke komemr noe olje opp. men om jeg legger opp bilen i en høyre sving da står oljespruten.

Njål Nilssen
12/10/10, 22:15
den er abosolutt ikke tett. det er ikke oljeforbruk annet en at den spytter olja opp av veivhusventilasjonen når jeg feks legger opp en sladd med mye turtallt. ser for meg at olja treffer veiva og blir slinga opp, det er da bare en tanke.

Det er fordi jeg kan skamkjøre den uten at det ikke komemr noe olje opp. men om jeg legger opp bilen i en høyre sving da står oljespruten.

Alt for mye olje på motorn da... sumpen ligger jo helt bakerst, og ventilasjonen ligger midt på blokka, så for at olja skal nå fram dit og treffe veiva må det være overfylt og vel så det. Selv med harde svinger skal ikke olja nå opp dit...

Shaiko
12/10/10, 22:19
Er akkuratt det det skal være. hadde den vært overfyllt så veiva hadde liggi i olja så hadde den vært skjært for over 1 år siden. for da hadde olja skummet.