PDA

Vis full versjon : Demontere ABS hjerne, hjelp!



Teebob
12/10/10, 10:02
Skulle demontere absmodulen i går, fikk fatt i riktig torx pipe.. Og alt gikk greit, frem til jeg skulle skru ut siste skruen.. Den satt fast, og jeg klarte å runde det lille torx hodet.. Det er den skruen midt under modulen, nermest det 2polte stikket.. Kommer ikke til å borre den ut.. Gikk akuratt å få skrallen på plass.. Noen som har noen lure triks hvordan jeg kan få ut denne?

Teebob
12/10/10, 10:03
Bilen er en 98 v70 awd, 2,5t og automat..

Per Turbo
12/10/10, 14:21
Hmm.. lei den der.

Rart den satt så godt, på min var de veldig lette å få løs.

Morgis
12/10/10, 15:01
Dremel kanskje?

ASK Racing
12/10/10, 15:41
er vel ikke noe lett løsning på det der, om du ikke kommer ted med en meisel eller noe å få dirka den rundt, er vel boring et alternativ, er nokk ikke så lett det heller uten å ta ut hele klossen, i værste fall så sitter den vel med 3 skruer å, om du bare får den av :)

bortstun
12/10/10, 16:13
Kan hende du kan bruke en som er mindre eller bruke en 12kant kopp, som passer innpå. helst litt trang å prøv å banke den fast. evt bruke 2komponentlim å lime fast den som skulle passe. Bare tanker som du kan prøve, har ikke prøvd ut noe av dette bortsett fra å banke på en mindre kopp. Vet det er trangt, men alt må prøves..
Hvis ikke er det løsninger som nevnt over.
Lykke til.

ASK Racing
12/10/10, 17:57
Kan hende du kan bruke en som er mindre eller bruke en 12kant kopp, som passer innpå. helst litt trang å prøv å banke den fast. evt bruke 2komponentlim å lime fast den som skulle passe. Bare tanker som du kan prøve, har ikke prøvd ut noe av dette bortsett fra å banke på en mindre kopp. Vet det er trangt, men alt må prøves..
Hvis ikke er det løsninger som nevnt over.
Lykke til.

er torx, må heller prøve å gå opp en størrelse, men idenen er bra :)

MrX
12/10/10, 18:01
er torx, må heller prøve å gå opp en størrelse, men idenen er bra :)

Er utvendig torx så ned en størrelse blir rett.

ASK Racing
12/10/10, 18:31
aha, mener å huske det var innvendig på den forige jeg gjorde det på jeg, men når du sier det, så stemmer det :) måtte bare tenke litt :) er innvendig på V50 :) men der er det bare 2 skruer også :) i tilleg til at du må ta ut hele pumpa å alt for å komme til :(

bortstun
13/10/10, 16:04
er torx, må heller prøve å gå opp en størrelse, men idenen er bra :)

Kan bruke 12 kant kopper i mindre størrelse hvis torxen er ødelagt.. :) Men det må være 12 kant, ikke 6 kant.

Teebob
13/10/10, 18:09
Prøvde alt det..
Fikk den av til slutt.. Men, måtte til med baufilblad :)